حمایت از نوزادان نارس در بانک شیر مادر

ماهانه حدود ۸۰ لیتر شیر اهدایی مادران در بانک شیر مادر استان فارس نگهداری و برای تغدیه نوزادان نارس توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، مدیر بانک شیر مادر استان فارس گفت: این مرکز تنها بانک شیر مادر در جنوب کشور است که در بیمارستان حضرت زینب شیراز راه اندازی شده است.
دکتر عصمت دیره گفت: در بانک شیر مادر بیمارستان حضرت زینب شرایط نگهداری شیرهای اهدایی مادران در دمای منفی ۱۸ تا منفی ۲۲ درجه سانتیگراد و به مدت ۶ ماه فراهم شده است.
این فوق تخصص نوزادان افزود: به کمک مراکز جامع سلامت در سراسر استان مادرانی که امکان اهدا شیر مازاد بر نیاز نوزادان خود را دارند، شناسایی و به بانک شیر بیمارستان حضرت زینب معرفی می‌شوند.
وی با بیان اینکه مادران واجد شرایط بدون نیاز به مراجعه حضوری به این بیمارستان، لوازم مورد نیاز را برای اهدا شیر از طریق پیک این مرکز دریافت می‌کنند، افزود: شیرهای اهدایی مادران در شیراز توسط پیک بیمارستان و در شهرستان‌ها توسط نزدیکترین مرکز بهداشت یا مرکز جامع سلامت دریافت و با حفظ زنجیره سرما به بانک شیر مادر بیمارستان حضرت زینب ارسال می‌شود.
دکتر دیره افزود: شیرهای اهدایی پس از آزمایش‌های لازم و تایید سلامت، پاستوریزه شده و رایگان برای تغذیه نوزادان نارس بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (NICU) بیمارستان‌های استان فارس و استان‌های همجوار بستری هستند، ارسال می‌شود.
مدیر بانک شیر مادر استان فارس گفت: مادران می‌توانند شیر مازاد بر نیاز فرزند خود را، از بدو تولد تا یکسالگی نوزاد، به بانک شیر مادر اهدا کنند.
این فوق تخصص نوزادان گفت: شیر مادر موهبتی الهی است که سلامت نوزادان را هم از نظر مواد مغذی و هم پیشگیری از بیماری‌های عفونی و گوارشی تامین می‌کند.
بانک شیر مادر بیمارستان حضرت زینب شیراز به عنوان دومین بانک شیر کشور، مرداد ماه ۱۳۹۸ راه اندازی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha