بیش از ۶۰۰ بازدید از کارگاه های لامرد در ۵ ماهه نخست سال جاری

گروه سلامت کار شبکه بهداشت و درمان لامرد در پنج ماهه نخست سال جاری از ۶۰۰ کارگاه در این شهرستان، بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، سرپرست شبکه بهداشت و درمان با بیان این مطلب گفت: در این بازدیدها با توجه به اهمیت کنترل عوامل زیان آور شغلی و مرتبط با کار، بر اصلاح وضعیت ایمنی و بهداشت کارگاه ها و استفاده از وسایل حفاظت فردی بر اساس استانداردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکید می شود.

دکتر «علی علی پور» افزود: حفظ و نگهداری از سلامت شاغلان کارگاه ها و کارخانجات به ویژه در شرایط آلودگی های ناشی از عوامل شیمیایی، یکی از مسوولیت های مهم کارشناسان بهداشت حرفه ای به شمار می رود.

او ابراز امیدواری کرد بتوانیم با حفظ و ارتقای سلامت شاغلان به عنوان محور اصلی توسعه در راستای افزایش بهره ‌وری در شهرستان، گامی موثر برداریم.

کارشناس مسوول بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت شهرستان لامرد نیز با اشاره به اهمیت نظارت از کارگاه ها و پیشگیری از حوادث شغلی گفت: در این بازدیدها، بهداشت حرفه ای و ایمنی کارکنان شاغل در کارخانه ها و کارگاه های بزرگ و کوچک با حساسیت ویژه‌ای، ارزیابی می شود.

مهندس «مهدی عباسپور» انجام معاینات سلامت شغلی شاغلان را از دیگر فعالیت های این واحد برشمرد و افزود: در پنج ماه نخست سال جاری برای بیش از دو هزار نفر از شاغلان سطح شهرستان معاینات طب کار انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha