کد خبر: 221113
۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۶
جزئیات ترور ترامپ در شب گذشته

کمپین انتخاباتی ترامپ ضمن اعلام خبر تیراندازی در اطراف محل حضور وی از سالم‌بودن او خبر داد.

شب گذشته کمپین انتخاباتی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان انتخابات پیشروی ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که در اطراف محل حضور وی تیراندازی رخ داده است.

در عین حال کمپین انتخاباتی ترامپ اعلام کرد که اتفاق برای ترامپ رخ نداده و وی در سلامت کامل به سر می‌برد.

سی ان ان به نقل از منابع امنیتی که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کرد ما بر این باوریم این فرد مسلح به دنبال تیراندازی به ترامپ بوده است.

پلیس مخفی آمریکا در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) درباره این حمله نوشت: ما اکنون در حال همکاری با نیروهای امنیتی در پالم بیچ در ایالت فلوریدا در روند تحقیقات پیرامون این حادثه هستیم.

منابع متعدد به سی ان ان اعلام کرده‌اند نیروهای پلیس مخفی مجبور به تیراندازی به سوی فرد مسلح شده‌اند. اکنون این مظنون در بازداشت به سر می‌برد.

 جزئیات جدید درباره عامل ترور دیشب دونالد ترامپ + عکس

بر اساس گزارش منابع آمریکایی، ریان واسلی روث عامل سوءقصد به نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور یک قبضه مسلسل نیمه خودکار کلاشینکف AK۴۷ به همراه داشته و در تلاش برای تصویر برداری از عملیات ترور ترامپ بوده است.

وی یکی از فعالان کمپین‌های انتخاباتی دموکرات‌ها محسوب می‌شود که در گذشته سابقه ۱۹ بار کمک مالی به این کمپین‌ها را داشته است. ریان واسلی روث یک سال پیش در گفت‌وگو با نیویورک تایمز خواستار جنگ با روسیه در حمایت از اوکراین شده بود.

همچنین به گزارش رسانه‌های آمریکایی، رایان وسلی روث، مظنون دومین سوءقصد به جان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، از اوکراین بازدید و از کی یف حمایت کرده است.

نیویورک پست همچنین گزارش داد که این فرد مظنون حمایت قاطع خود از اوکراین در جنگش علیه روسیه را ابراز کرد و ایده جنگیدن سربازان سابق افغانستان برای اوکراین در روسیه را ترویج کرده است.

این روزنامه خاطرنشان کرد که این فرد از کی یف بازدید کرده و ادعا کرده است که اگر به او اجازه داده شود حاضر است در خط مقدم برای جنگ بجنگد.

کد خبر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha