تنش آبی گریبانگیر پهناورترین استان کشور

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اینکه شهرهای کرمان، زرند، راور، سیرجان و رفسنجان از مهم ترین شهرهای دارای تنش آبی استان کرمان است، افزود: از مردم استان درخواست داریم تا در مصرف بهینه آب تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ علیرضا عبدیان گفت: اشاره به اینکه استان کرمان دارای ۸۴ شهر و ۵ هزار و ۶۲۴ روستا است و ۲ هزار و ۶۵۰ روستای استان دارای شبکه آب می باشد.

وی افزود: حدود ۹۴ درصد برداشت آب استان کرمان از منابع زیرزمینی است و ۲۵ شهر و ۶۲۸ روستای استان کرمان در معرض تنش آبی قرار دارند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اینکه شهرهای کرمان، زرند، راور، سیرجان و رفسنجان از مهم ترین شهرهای دارای تنش آبی استان کرمان است، تصریح کرد: از مردم استان درخواست داریم تا در مصرف بهینه آب تلاش کنند.

عبدیان با بیان اینکه افزایش بی‌سابقه دمای هوا مصرف آب را افزایش می‌ دهد، اظهار داشت: اما درخواست داریم که مردم در این شرایط با ما همراهی کنند، چرا که گرمای شدید هوا، ناترازی مصرف ایجاد کرده و نیاز است کمک شود، تا مصرف کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه ۴۰۰ لیتر بر ثانیه مصرف آب کولرهای آبی در سطح استان کرمان است، بیان داشت: نیاز است برای مدیریت مصرف در ساعاتی از شبانه روز این کولرها خاموش شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha