میزبانی دیار سردار دلها از پیرغلامان حسینی

استاندار کرمان گفت: بیت‌ الزهرا ، حسینیه ثارالله و ‌گلزار شهدای کرمان، سه مکان مرتبط با شهید حاج قاسم سلیمانی میزبان اجلاس پیرغلامان حسینی است.

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ محمد مهدی فداکار در جلسه هماهنگی برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌ المللی پیرغلامان حسینی عنوان کرد: بیت‌ الزهرا، حسینیه ثارالله و ‌گلزار شهدای کرمان سه مکان مرتبط با شهید حاج قاسم سلیمانی است؛ که برنامه‌ های اجلاس در آنجا برگزار می‌ شود.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی برای مجالس عزای اهل‌بیت(ع) و ابا عبدالله الحسین علیه‌ السلام و روضه‌های خانگی و حفظ این جایگاه تلاش‌ های فراوانی داشت.

استاندار کرمان، اطلاع‌ رسانی گسترده در خصوص برنامه‌ ها و پخش مستقیم اجلاس پیرغلامان از صدا و سیما جهت استفاده هم‌ استانی‌ ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: رسانه‌ های استانی در ابعاد مختلف به موضوع بپردازند.

فداکار؛ همچنین از پشتیبانی‌ شرکت‌ های مس، گهر زمین، گل‌ گهر، فولاد و ماهان در برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی در کرمان قدردانی کرد.

شایان ذکر است؛ طبق هماهنگی‌ ها و برنامه‌ ریزی‌ های به عمل آمده، روز سه‌ شنبه ۹ مرداد ماه با ورود پیرغلامان و خادمان حسینی از مبادی ورودی به استان، مدیران‌ کل فرودگاه، راه‌ آهن و راهداری استقبال از آنها را خواهند داشت.

افتتاحیه اجلاس ساعت ۱۷ عصر روز سه‌ شنبه ۹ مرداد در محل گلزار شهدای کرمان برگزار می‌ شود.

صبح چهارشنبه ۱۰ مرداد و در دومین روز از اجلاس، مراسم شعر آیینی در محل تالار فرهنگ و هنر کرمان و عصر همین روز، روضه‌ های خانگی در ۳۲ مکان مشخص شده با حضور پیرغلامان برگزار می‌ شود.

همایش بانوان حسینی نیز عصر چهارشنبه در محل سالن همایش‌ های شهید سلیمانی استانداری کرمان، تدارک دیده شده است.

خادمان و پیرغلامان حسینی بعد از نماز مغرب و عشاء ۱۰ مرداد ماه در محل بیت‌ الزهرا (س)، خیمه عزای اهل‌ بیت (ع) و خانه سابق شهید حاج قاسم سلیمانی حضور می‌ یابند.

صبح پنج‌ شنبه ۱۱ مرداد و آخرین روز اجلاس، بازدید از اماکن تاریخی کرمان پیش‌ بینی شده و مراسم اختتامیه در محل حسینیه ثارالله بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌ شود.

گفتنی است، استان کرمان ۹ تا ۱۱ مرداد ماه میزبان بیست و یکمین اجلاس بین‌ المللی خادمان و پیرغلامان حسینی است. / استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha