وزیر اطلاعات :خنثی کردن  ۴۰۰ بمب در هیات‌ها

وزیر اطلاعات با اشاره به خنثی‌سازی‌ ۴۰۰ عملیات بمب‌گذاری در کشور، گفت: «بیش از ۴۰ بمب قرار بود در هیأت‌های مذهبی در محرم منفجر شود.»

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا) وزیر اطلاعات با اشاره به خنثی‌سازی‌ ۴۰۰ عملیات بمب‌گذاری در کشور، گفت: «بیش از ۴۰ بمب قرار بود در هیأت‌های مذهبی در محرم منفجر شود.»
حجت‌الاسلام اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات، در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه نیروهای وزارت اطلاعات از بین نیروهای انقلابی، مومن، فداکار، خطرپذیر و جهادی انتخاب می‌شوند، اظهار کرد: «وزارت اطلاعات تلاش خود را برای مقابله با فتنه و توطئه علیه امنیت و آرامش مردم به‌کار می‌گیرد. مقابله با رژیم صهیونیستی، تروریسم، براندازی، جاسوسی و نفوذ، مفاسد اقتصادی و مبارزه با ناکارآمدی از وظایف وزارت اطلاعات است.»
وی درباره برآورد از ناآرامی‌های سال گذشته توسط وزارت اطلاعات، افزود: «برآوردهای امنیتی و اطلاعاتی در دولت سیزدهم هر ساله تقدیم مسئولان می‌شود. این برآوردها به تأیید جامعه اطلاعاتی کشور می‌رسد و صرفا دیدگاه وزارت اطلاعات نیست. در بیانیه وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه به بخش‌های مختلف قبل، حین و بعد آشوب‌ها پرداخته شد. سال گذشته ما پیش‌بینی کرده بودیم که سرویس‌های اطلاعاتی، اندیشکده‌ها و سازمان‌های شبه‌دولتی در خارج کشور و تشکل‌های معاند نظام تصمیماتی در پایان سال ۱۴۰۰طراحی کرده‌اند. بیش از ۵۰سرویس اطلاعاتی جلسات مختلفی برگزار کرده بودند. بیش از ۲۰۰رسانه را آموزش داده بودند و با استفاده از فضای مجازی فتنه و آشوب سال گذشته را ایجاد کردند. دشمن جنگ سخت، نیمه‌سخت و نرم و ترکیبی ایجاد کرد.»
وزیر اطلاعات ادامه داد: «بسترهای بهره‌برداری دشمن در کشور وجود دارد. هرچند هیچ‌کسی نابودی کشور را نمی‌خواهد، اما دشمن از نارضایتی‌ها بهره می‌برد. دشمن دنبال این است که استعمار را به شکلی نو شده بر سایر کشورها تحمیل کند. هر اتفاقی برای ملت ما از هر قوم و اقشار بیفتد، مربوط به‌ خود ملت ماست. عفو گسترده رهبری نشان می‌دهد تلاش برای ایجاد امنیت و آرامش کشور برای این است که زمینه ارتقای کشور را فراهم و دست دشمن را قطع کنیم. دشمن دنبال کشته‌سازی‌ است تا از آن بهره‌برداری کند. ما حدود ۴۰۰بمب جمع کرده‌ایم. بیش از ۴۰بمب قرار بود در هیأت‌های مذهبی در محرم منفجر شود.»خطیب با بیان اینکه مردم انتظاراتی دارند که بخش عمده آن برآورده نشده است، گفت: «کسی نمی‌گوید همه آشوب‌ها را دشمن ایجاد کرده است، ولی دشمن موج سوار خیلی خوبی است. رهبری در جلسه هیأت دولت به ضعف توان رسانه‌ای دولت اشاره کرده‌اند، ولی الان ۲۰۰رسانه که من به آن اشاره کردم به سرمایه زیاد متصل هستند و توان رسانه‌ای کشور به لحاظ کمی قابل قیاس با این رسانه‌ها نیست. بودجه ۵۰سرویس اطلاعاتی که علیه کشورمان اقدام می‌کنند، از بودجه کشور بیشتر است. هدف این سرویس‌ها براندازی است، البته سرویس‌های نیابتی مثل دانمارک بار سرویس‌های اصلی مثل آمریکا، انگلیس و اسرائیل را می‌کشند.»
وزیر اطلاعات در تشریح برخی اقدامات براندازانه علیه کشورمان تصریح کرد: «نزدیک مرز ما کارخانه اسلحه‌سازی‌ ایجاد کردند و سلاح‌های تولید شده به ایران قاچاق می‌شد. اقلیم کردستان عراق مرکزی برای سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل شده است و تمام تجزیه‌طلبان آنجا احیا می‌شوند. اینها فقط چند نمونه از فعالیت سرویس‌های اطلاعاتی علیه امنیت کشورمان است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha