رسانه ابراز ارزشمندی برای ارتقا سرمایه اجتماعی هر کشور است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت:رسانه ابزار بسیار قدرتمندی برای آگاهی، پیشگیری، مطالبه‌گری و یک ابزار ارزشمند برای ارتقا سرمایه‌های اجتماعی هر کشوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،اصغر حاج‌علی‌اکبری در حاشیه برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های کشور در جمع خبرنگاران استان زنجان اظهار کرد: بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های کشور بعد از شش سال وقفه به همت معاونت مطبوعاتی و رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد و شاهد حضور رسانه‌ها و فعالان این عرصه بود.

وی افزود: در این راستا طبق هماهنگی ها و برنامه ریزی های انجام شده ۳۰ نفر از خبرنگاران فعال در رسانه‌های مختلف استان زنجان برای بازدید از این نمایشگاه حضور داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، اظهار داشت: این رویداد فرهنگی برای معرفی فعالیت‌ها، اجرای برنامه‌های مختلف، توانمندسازی اصحاب رسانه، بازتاب‌های مختلف، رویدادها و نظامات مختلف کشور نقش اساسی را ایفا می‌کند.

حاج علی اکبری با اشاره به اهداف برگزاری چنین نمایشگاهی بیان کرد: آخرین دستاوردهای عرصه رسانه معرفی می‌شود، تجارب و دستاوردها در عرصه‌های مختلف در بین اصحاب رسانه به نمایش گذاشته می‌شود، رابطه‌های ایجاد شده در سطح بین‌الملل نمایش داده می‌شود، کارگاره‌های مختلف آموزشی با حضور رسانه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود که همگی بستری برای پیشرفت در عرصه رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای است.

وی با بیان اینکه اهمیت رسانه و تحولاتی که رسانه‌ها در جوامع و نظامات مختلف ایجاد می‌کنند بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: در عصر حاضر یک تحول فزاینده و شتابان را شاهد هستیم که در عرصه‌ها و نظامات مختلف فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و علمی رخ می‌دهد و این تحولات حاصل گذار از جوامع صنعتی نیروطلب به سمت جوامع دانش‌طلب است.

این مسئول ادامه داد: این امور نشان از تاثیرگذاری رسانه‌ها بر این تحولات است و هم این که تاثیرپذیری رسانه از تغییرات و تحولات را بیان می‌کند بنابراین می‌طلبد رسانه‌ها روزبه روز با فعالیت‌های خود بتوانند تحولات را به سود مردم و کشور مدیریت نمایند.

رسانه‌ها نقش تعیین کننده، آگاهی بخشی در انتخابات را دارند

حاج علی اکبری با بیان اینکه رسانه ابزار بسیار قدرتمندی برای آگاهی، پیشگیری، مطالبه‌گری و یک ابزار ارزشمند برای ارتقا سرمایه‌های اجتماعی هر کشوری است، افزود: یکی از عرصه‌های مهم که رسانه نقش اساسی ایفا می‌کند؛ عرصه انتخابات در کشور بوده که نقش تعیین کننده برای مردم در اگاهی بخشی در انتخابات داشته است.

وی با بیان اینکه آگاه کردن اذهان مردم نسبت به نوع انتخاب، شاخص‌های انتخاب، لزوم مشارکت و افزایش مشارکت در انتخابات؛ تعیین کننده است که می‌تواند توسط رسانه‌ها شکل عملیاتی به خود بگیرد، گفت: تمام این رخدادها در بستر رسانه بسیار فعال‌تر و پویاتر رخ می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه کشور ایران در آستانه انتخابات مجلس قرار دارد، بیان کرد: رسانه‌ها در این بازه زمانی می‌توانند یک نقش اساسی برای افزایش مشارکت، بازدارندگی هجمه‌های رسانه‌های معاند انجام دهند و نقش فعالانه و کنشگرانه در مقابله با تخریب‌ها ایفا کنند و مردم را نسبت به کارگردهای مختلف سیستم‌های حاکمیتی و مجلس مطالبه‌گر آگاه کنند.

گفتنی است در حاشیه این نمایشگاه؛ در طی مراسمی با حضور عباس محمدیان، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد سنمار خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی به عنوان پیشکسوت عرصه خبر و اطلاع‌رسانی استان زنجان مورد تقدیر قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha