پیامبر مکرم اسلام(ص) الگوی تکریم کارگر است/ تأمین امنیت شغلی کارگران را دنبال می‌کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نگاه ارزشمند پیامبر مکرم اسلام (ص) امروزه الگویی برای تکریم مقام کارگر است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا)به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» به مناسبت هفته کارگر و در سخنرانی پیش از نماز جمعه تهران با تبریک آغاز هفته کارگر و نیز روز بزرگداشت مقام معلم، اظهار داشت: توجه اسلام به کار و کارگر ویژه است و این قشر را عامل نشاط و آبادانی جامعه می‌داند.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، وعده صادق بر علیه این رژیم را سبب بازتعریف معادلات جهان عنوان کرد.

 

مرتضوی گفت: دنیا به این نتیجه رسید که ابهت پوشالی استکبار جهانی و تکبر رژیم صهیونیستی و گنبد آهنین آنان شکسته شد.

 

 

وی با تأکید بر اینکه ما کارگر را محور تولید می‌دانیم، گفت: نبی مکرم اسلام (ص) بر دست کارگر بوسه می‌زند و این تبدیل به یک فرهنگ برای نکوداشت جایگاه کارگر می‌شود.

 

وزیر کار بیان کرد: نزدیک به یک دهه است که مقام معظم رهبری اقتصاد و تولید را محور قرار می‌دهند و امسال نیز بر جهش تولید با محوریت و همراهی مردم تأکید دارند.

 

مرتضوی با بیان اینکه کارگران ایران اسلامی و خدمتگزاران دولت در جهت تحقق شعار سال پیشگام هستند، گفت: سال گذشته یکی از مهمترین محورهای اجرایی دولت اشتغال بود و دولت وعده یک میلیون فرصت شغلی را محقق کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه این آمار با دقیق ترین شیوه‌ها ارزیابی می‌شود، افزود: با اعلام مرکز آمار نرخ بیکاری به ۸/۱ درصد رسیده است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دغدغه مقام معظم رهبری امنیت شغلی است و در این راستا دولت نزدیک به ۱۰ هزار کارگاه نیمه فعال را به ظرفیت‌ اسمی رساند.

 

مرتضوی اظهار داشت: در حوزه حمایت اجتماعی نیز سه طرح کالابرگ الکترونیکی، طرح امنیت غذایی کودکان و حمایت از مادران باردار و دارای کودک شیرخوار اجرایی شده است.

 

وی با تشریح هدف‌گذاری های دولت مردمی برای تحقق عدالت اجتماعی گفت: در نهادهای حمایتی نیز مستمری ها افزایش یافته است و امید داریم سال جاری نیز در جهت این اهداف عالیه نظام اسلامی گام برداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha