احیای ۶۴ واحد اقتصادی در استان زنجان/ رسانه ابزار مهم توسعه اقتصادی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارزنجان گفت: ۶۴ واحد اقتصادی در استان زنجان از ابتدای دولت تاکنون به چرخه تولید بازگشتند و بالای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال زایی در احیای واحد های تولیدی در استان ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حسین محمدی شامگاه سه شنبه(۳۱مرداد ماه) در اختتامیه جشنواره اقتصاد و رسانه استان زنجان، با بیان اینکه اهالی رسانه همه حال انصافا راهگشا و کمک حال دولت در تصمیم گیری استان نقش آفرینی کرده اند، اظهار کرد: رسانه یکی از قطب های اثرگذار در حوزه اقتصادی میدانیم و همچنین توسعه اقتصادی در کنار پیشرفت رسانه ای لازم و ملزوم هستند.

وی با بیان اینکه در هر جامعه ای که رسانه پیشرفت داشته است اثر توسعه اقتصادی را نیز شاهد هستیم، افزود: رسانه یکی از ابزارهای مهم در توسعه اقتصادی است و ما رسانه را صرفا اطلاع رسانی و مطالبه گر در حوزه اقتصاد معرفی نمی کنیم بلکه رسانه میتواند در حوزه اقتصادی نقش آفرینی در حوزه آموزش باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه ما در بحث آموزش حوزه اقتصادی بسیار وابسته به رسانه ها هستیم، بیان کرد: در حوزه اصلاح الگوی مصرف، اصلاح الگوی تولید، آموزش مهارت آفرینی، و اینکه در کنار رسانه ها بتوانیم بهره وری را خلق کنیم  و نیاز ها را با امکانات در دست تطبیق دهیم همگی کار رسانه است.

محمدی با بیان اینکه بخش خصوصی بخوبی از این پتانسیل رسانه بخوبی استفاده لازم را می‌برد، افزود: معتقد هستیم که لازمه توسعه یافتگی این است که 
تولید افزایش پیدا کند و به عبارتی تولید بیشتر توسعه بیشتر است که تبلیغات نقش آفرین بوده و رسانه واسطه ای بین مصرف کننده و تولید کننده است.

وی با اشاره به اینکه بخش دولتی در حوزه اقتصاد نتواسته است بخوبی از ظرفیت رسانه استفاده کند، اظهار کرد: رسانه واسطه ای بین مردم و مسئولین است و این حلقه ارتباطی که رسانه ها بایستی در محوریت کار حوزه اقتصاد باشند گاهی در بخش دولتی پررنگ دیده نمیشود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه شاخص رشد اقتصادی در سه سال اخیر در استان  یک روند رو به رشد داشته است، افزود: طبق هدف گذاری ۸.۷ درصدی در سال جاری برای رسیدن به این عدد بایستی برنامه ریزی هایی صورت گیرد و اتفاقات در حال انجام نوید رسیدن به عدد های نزدیک به رشد ۸.۷ درصدی را خواهیم داشت.

محمدی با بیان اینکه همیشه اقتصاد استان ها به اقتصاد کشور گره میخورد، گفت: در تمامی شاخص های اقتصادی نیز اینچنین است و به هیچ عنوان نمیتوانیم خودمان را منفک از سیاست گذاری های کشور متفاوت تر حرکت دهیم بلکه هدف گذاری های استان در حوزه اقتصادی برنامه هایی را میطلبد که تحقق اقتصادی صورت گیرد.

احیای ۶۴ واحد اقتصادی از ابتدای دولت تاکنون در استان

وی با بیان اینکه دو هدف گذاری افزایش بهره وری واحد های تولیدی فعال در استان و سرمایه گذاری های سیستماتیک را در حوزه رشد اقتصادی در استان داشتیم، بیان کرد: در افزایش بهره وری طبق آمارهای رسمی استان زنجان در سال گذشته رتبه اول بهره وری را داشته است که در این خصوص احیای واحد های تولیدی مد نظر قرار گرفت و ۶۴ واحد اقتصادی از ابتدای دولت تاکنون به چرخه تولید بازگشتند و بالای ۲ هزار نفر اشتغال زایی در احیای واحد های تولیدی در استان ایجاد شد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از شاخص های افرایش بهره وری در استان  توسعه فاز های جدید تولید بوده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ واحد تولیدی در سطح استان طی چند سال گذشته افزایش فاز تولیدی را داشته و بالای ۲ هزار نفر اشتغال زایی را ایجاد کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه در افزایش بهره وری در حوزه صادرات نیز در استان اقداماتی صورت گرفت، افزود: در سال گذشته شاهد تحقق ۱۱۴درصدی صادارت بودیم ولی در سال جاری با توجه به مشکلات تحقق و تخصیص ارزی از هدف گذاری معین شده فاصله گرفته ایم ولی امیدواریم در نیمه دوم  سال جاری بتوانیم با گشایش های در حال اتفاق یک حرکت مطلوب روند صادراتی را داشته باشیم.

محمدی با بیان اینکه در حوزه سرمایه گذاری های جدید استان زنجان در یک و نیم سال اخیر شاخص های خوبی را نسبت به میانگین کشوری داشته است، اظهار کرد: با فعال کردن سازمان های ملی در استان سرمایه گذاری پایدار را دنبال میکنیم و طرح های کلان اقتصادی را آغاز کرده و وارد فاز عملیاتی شده ایم که اثر بخشی آن در بلند مدت در استان نمود خواهد کرد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha