کد خبر: 203629
۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۰۵
خط و نشان ارتش ایران برای F۳۵

امیر صمد آقا محمدی رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش گفت:ما قابلیت کشف، رهگیری و رصد F۳۵ را داریم و برای آن برنامه برخورد و انهدام پیش بینی شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا) امیر صمد آقا محمدی رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش گفت:ما قابلیت کشف، رهگیری و رصد F۳۵ را داریم و برای آن برنامه برخورد و انهدام پیش بینی شده است. این‌ها همه جنگ روانی است که دشمن به راه می‌اندازد. تا زمانی که دشمن به مرزهای بین‌المللی ما وارد نشوند و به قوانین ما و قوانین بین‌المللی احترام بگذارد برخوردی با آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش گفت :حوزه آفند هوایی، حوزه‌ای است که به شدت توسط همه قدرت‌های نظامی دنیا با پیشرفت‌های روز افزونی که دارند در حال توسعه است. به موازات توسعه آفند هوایی، پدافند هوایی هم ناگزیر است خود را در برابر تهدیدات مصون سازی کند. ما در حوزه تحقیقات صنعتی در کل نیروهای مسلح به خصوص پدافند هوایی چه در ارتش و چه در سپاه، یک چشم انداز و برنامه‌ای تحت عنوان آینده پژوهی داریم.

برای آشنایی بیشتر با مأموریت‌ها و عملکرد سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین دلایل اقتدار دفاعی کشور در عرصه پدافندی خبرگزاری مهر با امیر صمد آقا محمدی رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش گفت و گویی تفصیلی داشته که بخشهایی از آن را می خوانید:

*به لطف خدا می‌توانیم بگوییم که در بحث کشف ریزپرنده ها در دنیا جز برترین‌ها هستیم. سامانه راداری کاشف که سال ۹۹ توسط امیر فرماندهی محترم نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد، امروز به تعداد انبوه به خط تولید رسیده است. می‌توان گفت که این سامانه راداری با قابلیت‌هایی که دارد در سطح دنیا جز رادارهای بی‌نظیر از لحاظ کشف ریزپرنده ها است.

*ما در بحث عنوان کردن اسامی سامانه‌ها و یا رونمایی از محصولات یک سری محدودیت‌هایی داریم. سامانه‌های بسیار زیادی وجود دارند که نمی‌توانیم از آن‌ها نام ببریم. در بخش ریز پرنده‌ها به رادار کاشف و رادارهای دیگر اشاره کردم که واقعاً بی‌نظیر هستند و افرادی که از نزدیک آن را بازدید کرده‌اند و یا سازمان‌هایی که از آن استفاده می‌کنند به ویژگی‌های بی‌نظیر آن معترف هستند و نمونه مشابهی با این دقت در حوزه کشف وجود ندارد.

*خوشبختانه ایران جز برترین‌های پهپاد، هم در حوزه مقابله با پهپاد و هم در حوزه بهره گیری از پهپاد است. اخبار و رسانه‌های مختلف بهره گیری از پهپاد در حوزه پهپادهای تهاجمی پوشش داده شده است. در حوزه پدافند هوایی هم در چندین رزمایش از پهپاد به عنوان رهگیر و درگیر استفاده کردیم که پهپادها را به سمت هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین هدایت کردند و نیروهای متخاصمی که وارد منطقه رزمایش شده بودند را فراری داده و آماده درگیری بودند. سال‌ها قبل برای اولین بار از پهپاد رهگیر استفاده کردیم و امروز در این حوزه پیشرفت‌های بسیار چشمگیری صورت گرفته است و آمادگی مقابله با هرگونه تهدیدی را داریم.

*بحث لیزر هم جز پروژه‌های مربوط به ماست. بحث‌های انرژی مستقیم، لیزر و پالس های الکترومغناطیس در دنیا مطرح است و ما هم جز نیروهایی هستیم که به این قابلیت دست پیدا کردیم. حتماً برای اینکه بتوانیم با انواع تهدیدات در محیط‌های شهری و غیر شهری مقابله کنیم بایست با سرعت بالا و با ارزان سازی به این سمت برویم. بحث اخلال الکترونیکی، فریب الکترونیکی بحث‌های سایبر، نفوذ در شبکه‌های ارتباطی دشمن و در اینترنت داخلی دشمن و فرماندهی کنترل مقوله‌هایی است که ما به آن‌ها ورود پیدا کردیم. در پدافند هوایی و سایر بخش‌های نیروهای مسلح به طور ویژه بر روی موضوع سایبر و اخلال الکترونیک فکر می‌شود، طرح‌ها، پروژه‌ها و محصولات مختلفی داریم که در صورت لزوم از آن‌ها نام برده خواهد شد و به سمع و نظر مردم عزیز خواهد رسید.

*مسأله F۳۵ از چندین سال پیش رفع شده است. امروز بحث ما هواپیماهایی هستند که آنها را نام نبردم. ما قابلیت کشف، رهگیری و رصد F۳۵ را داریم و برای آن برنامه برخورد و انهدام پیش بینی شده است. این‌ها همه جنگ روانی است که دشمن به راه می‌اندازد. تا زمانی که دشمن به مرزهای بین‌المللی ما وارد نشوند و به قوانین ما و قوانین بین‌المللی احترام بگذارد برخوردی با آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha