روند رو به رشد مبتلایان به کرونا در سیرجان

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سیرجان؛ مجموع آمار مبتلایان به کرونا در هفته گذشته را تعداد ۷ نفر اعلام کرد، در حالی که فقط طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد مبتلایان ۶ نفر بوده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ طبق آمار اعلام شده از سوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان سیرجان, تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان، رو به افزایش است و شاهد روند رو به رشد خیز این بیماری در شهرستان و کشور می باشیم.

لذا لازم است نکات زیر را مد نظر داشته باشیم:


_ اوج گیری مجدد کرونا، در ابتدا به صورت افزایش تعداد بیماران خود را نشان می‌ دهد و سپس تعداد بیماران بدحال زیاد می‌ شود و در نهایت با افزایش مرگ و میر مواجه خواهیم بود. به همین دلیل باید در مرحله اولیه افزایش تعداد بیماران، جلوی خیز این بیماری گرفته شود.

_ رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک برای جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان ضروری است در حالی که امروزه رعایت‌ ها به نسبت گذشته کم شده و همین موضوع باعث بالا رفتن آمار مبتلایان شده و آمار جهانی نیز حاکی از این موضوع است.

_ توصیه تمام کارشناسان بهداشتی، تکمیل هر چه سریعتر برنامه واکسیناسیون است، تا ایمنی جمعی جامعه با افت مواجه نشود و با رعایت پروتکل‌ ها بتوانیم از افزایش آمار مبتلایان به کرونا جلوگیری کنیم. امروزه کارآیی واکسن ها بر همگان عیان شده و نیازی به اثبات این مهم نیست. بنابراین باید با احساس مسوولیت اجتماعی، خود را نسبت به سرنوشت سلامتی افراد و جامعه بی تفاوت نشان ندهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha