فعال شدن تیم های واکنش سریع در شهرهای نارنجی/ شروع به کار قرارگاه مبارزه با کرونا در استان کرمان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: شهرستان های نارنجی استان کرمان شامل سیرجان و کوهبنان باید تیم های واکنش سریع را در اسرع وقت تشکیل جلسه دهند و قرارگاه مبارزه با کرونا در استان کرمان را از این هفته فعال می‌ کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رحمان جلالی ۲۴ دی ماه در ستاد استانی مقابله با کرونا به آخرین نقشه رنگ‌ بندی کرونایی کرمان اشاره و اظهار کرد: دو شهرستان سیرجان و کوهبنان در شرایط نارنجی کرونایی قرار گرفتند، شهرستان‌ های رابر و قلعه‌ گنج نیز در وضعیت زرد بوده و مرکز استان و مابقی شهرهای استان در شرایط آبی هستند.

وی با اشاره به پیش‌ بینی‌ های صورت گرفته در خصوص سویه جدید کرونا و احتمال افزایش آن در استان، افزود: هفته گذشته شهرستان سیرجان تنها شهرستان نارنجی در استان کرمان بود، اما اکنون شهرستان کوهبنان نیز به آن اضافه شده است و این نشان دهده این است که؛ موارد ابتلا و رنگ‌ بندی مناطق در حال تغییر و افزایش است و باید تدابیر لازم برای کنترل موج جدید باید اندیشیده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، اظهار داشت: تاکنون ۷ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۴۴۶ نفر در کشور به کرونا مبتلا شدند و ۱۴۴ هزار و ۷۲۳ نفر جان خود را از دست دادند.

رحمان جلالی ابراز کرد: بر اساس آخرین آمار همچنین در سطح کشور ۷ شهرستان قرمز، ۱۰۱ شهرستان نارنجی و ۳۴۰ شهر هم آبی هستند و در استان کرمان نیز شهرستان‌ های سیرجان و کوهبنان نارنجی‌ رنگ و رابر و قلعه‌گنج هم زرد رنگ شده‌ اند.

وی ادامه داد: طبق پیش‌ بینی‌ ها و نسبت به ورود سویه جدید؛ رنگ‌ بندی نقشه کشور و استان هم تغییر می‌ کند و بر اساس دستور استاندار کرمان، جلسه ستاد استانی کرونا را برگزار کردیم؛ تا تدابیر لازم برای موج جدید را داشته باشیم.

جلالی بر فعال کردن تیم‌ های واکنش سریع در شهرستان های نارنجی که دو منطقه سیرجان و کوهبنان هستد، تأکید و بیان کرد: این اقدام را در راستای کنترل وضعیت و جلوگیری از تغییر رنگ به قرمز انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به به نزدیک شدن ایام اعتکاف و فعال شدن کمیته‌ های ستاد کرونا در استان کرمان با توجه به نزدیک شدن به ایام اعتکاف از این هفته در استان گفت: مراسم مذهبی اعتکاف حتما برگزار می‌ شود و تعطیل نخواهد شد، اما باید رعایت شیوه نامه‌ های بهداشتی و پروتکل ها را داشته باشیم و تزریق نوبت یادآور واکسیناسیون باید صورت گیرد و از مردم استان کرمان خواهش می کنیم فقط کسانی که واکسن زده اند، در اعتکاف شرکت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان؛ تصریح کرد: بسته‌ های اطلاع‌ رسانی باید تدوین و ارائه شود و باید پیوست رسانه‌ ای، بسته های علمی آموزشی و بحث اطلاع رسانی های لازم را از طریق رسانه ها داشته باشیم.

جلالی با بیان اینکه دچار عادی‌ انگاری افراطی و بی‌ خیالی در بحث کرونا شده‌ ایم، ایجاد حساسیت در بین مردم را امری مهم خواند و اظهار داشت: آگاهی‌ بخشی و حساسیت آفرینی نسبت به سویه جدید و رعایت شیوه‌ نامه‌ های بهداشتی از جمله مواردی است که باید مهم تلقی و به آن ها توجه شود.

وی از فعال کردن انجمن اولیا و مربیان در حوزه سلامت سخن گفت و تصریح کرد: بچه‌ هایی که مبتلا به کرونا می‌ شوند به مدرسه نیایند و به‌ جای تعطیلی مدارس باید بیشتر تعطیلی کلاس‌ های دارای آمار بالا را دنبال کنیم و در این راستا باید انجمن اولیا و مربیان در حوزه سلامت را فعال کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان تاکید کرد: کمبود دارو برای ما اهمیت زیادی دارد، اما خود درمانی‌ ها با افزایش بیماری زیاد می‌ شود و کمبود آنتی‌ بیوتیک برای ما زنگ هشداری است که باید در این زمینه مدیریت لازم زا داشته باشیم.

رحمانی خاطرنشان کرد: قرارگاه مبارزه با کرونا در استان کرمان را از این هفته فعال می‌ کنیم، زیرا پیشگیری، بهتر از درمان است و این قرارگاه را به صورت دو هفته ای یکبار فعال کرده و از این هفته کمیته‌ های ستاد استانی مقابله با کرونا نیز فعال خواهند شد.

وی عنوان کرد: فاصله‌ گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک بادی در دستور کار قرار گیرد و افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ ای باید به‌ صورت خانه به خانه مورد پایش قرار گیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با یادآوری این موضوع که پایه‌ های مردمی در دولت آیت الله رئیسی با واکسیناسیون از طریق استفاده از توان داخلی بوده است، اذعان داشت: باید با بسته‌ های تشویقی برای انجام واکسیانسیون گام برداریم و در این راستا با تاکید در انجام واکسیناسیون جهت تسهیل تزریق نوبت یادآور برای افراد مسن و خانه‌ نشین طرح شهید سلیمانی را به صورت خانه به خانه مجددا دنبال کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha