تخریب ۲۲۷ ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه قره باغ شیراز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و تخریب ۲۲۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز به مساحت ۴۲۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع در منطقه قره باغ این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، محمد میرزایی بیان کرد: در این عملیات که طی دو مرحله در تاریخ های هفدهم و بیست و پنجم مرداد ماه انجام شد در مرحله اول ۱۰ مورد بنای نیمه ساز مسکونی، ۲۸ واحد تجاری مسکونی، ۱۳ باب مغازه و ۴۶ مورد دیوارکشی به مساحت ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع تخریب شد.


به گفته وی؛ در عملیات اول، تعداد ۶ دستگاه بیل و لودر سنگین مورد استفاده قرار گرفت و اجرای آن با هماهنگی دستگاه های متولی از ساعت ۱ بامداد تا ۷ صبح به طول انجامید.


این مقام مسئول تصریح کرد: تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی روستاهای محمود آباد، حسن آباد، کفری و اسلام لو شهرستان شیراز و با حضور نماینده دادستان و بیش از ۱۷۰ نفر نیروی یگان امداد و نمایندگان دستگاه های متولی اعم از امور اراضی، شهرداری و راهداری به صورت هم پوشان انجام شد.


میرزایی به اجرای مرحله دوم عملیات با تخریب ۱۳۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز اشاره کرد و افزود: این تخریب ها شامل دیوارکشی، سوله، پی کنی، انبار، اتاقک و ساختمان در بیش از ۳۰ هکتار از اراضی خارج از طرح هادی روستا در منطقه گچی دشت قره باغ شیراز بودند.


به گفته وی؛ اجرای این عملیات نیز به وسیله ۶ دستگاه لودر و حدود ۲۵۰ نفر یگان امداد نیروی انتظامی و حضور مسئولین دستگاه های متولی انجام شد.


او به معضل بزرگ حاشیه نشینی در مناطق مذکور اشاره کرد و افزود: ساخت و ساز در این اراضی کشاورزی بدون ضابطه و استانداردهای فنی انجام گرفته بود و به اخطارهای متعدد دستگاه های متولی نیز بی توجهی شده بود.


میرزایی تصریح کرد: شرایط اقتصادی و ارزش افزوده اراضی در حریم شهر شیراز یکی از عوامل سوق افراد به سمت تخلفات ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه کلان شهر شیراز است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ابراز امیدواری کرد؛ این نوع عملیات و برخوردهای سلبی و ایجابی بتواند از ساخت و سازهای غیرمجاز در آینده پیشگیری کند.

تخریب ۲۲۷ ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه قره باغ شیراز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha