اتباع موظف به پرداخت عوارض قانونی هستند

شهردار کرمان، در دیدار با مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، گفت: اتباع بیگانه ساکن در هر شهر، در کنار دیگر شهروندان، موظف به پرداخت عوارض قانونی مصوب هستند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محسن تویسرکانی شهردار کرمان، در نشست با مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، که صبح امروز با حضور معاون مالی و اقتصادی شهردار و مدیر تشخیص و وصول درآمد شهرداری کرمان، برگزار شد، با اشاره به اینکه یک شهر، با کمک و همراهی شهروندان ساکن در آن شهر، با پرداخت به‌ موقع عوارض اداره می‌ شود، گفت: طبق مصوبه وزارت کشور که برای تمام شهرداری‌های کشور به‌ صورت یکسان وضع شده، اتباع بیگانه ساکن در هر شهر، موظف به پرداخت عوارض قانونی مصوب هستند؛ چرا که آنها نیز از خدمات شهر و شهرداری استقاده می‌ کنند.

وی با بیان اینکه پرداخت عوارض با هماهنگی و تأیید اداره‌کل اتباع و مهاجرین خارجی انجام می‌ شود، افزود: این عوارض در اقدامات عمرانی و خدماتی هزینه می‌ شود.

شهردار کرمان، تصریح کرد: در حال‌ حاضر، اقدامات متعددی در حال اجراست و روزانه ۴۵ تیم عمرانی در شهر فعالیت دارند.

تویسرکانی، از برنامه شهرداری برای آسفالت دو میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع، خبر داد و به محدود بودن اعتبارات داخلی شهرداری، اشاره و بیان داشت: شهر کرمان در مقایسه با شهرهایی چون یزد و شیراز، بودجه کافی در اختیار ندارد.

وی با توجه به لزوم همراهی دیگر ارگان‌ ها و دستگاه‌ ها با شهرداری برای آبادانی شهر کرمان، به تعامل سازنده با اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، اشاره و اظهار کرد: موضوعاتی چون دستفروشی اتباع افغانستانی در بازار، ساماندهی کارگران افغانستانی در ایستگاه‌ های تعریف‌ شده ، اقامت آنها در بافت تاریخی و لزوم پرداخت عوارض واقعی به نسبت جمعیت حاضر در شهر کرمان، از جمله موضوعات مطرح‌ شده در این زمینه است.

شهردار کرمان، با تأکید بر اینکه موضوعات امنیتی، اجتماعی و قضایی در خصوص اتباع مطرح است، پیشنهاد کرد: یک تفاهم‌ نامه دو طرفه بین اداره‌کل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری و شهرداری کرمان، برای پیشبرد امور مربوط به اتباع ساکن در کرمان، نتظیم و امضا شود.

اشتغال اتباع خارجی در بازار و بافت تاریخی محدود است

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، نیز در این جلسه با اشاره به لزوم شناسایی ظرفیت دو طرف در همکاری متقابل، برای استفاده شهرداری از ماشین‌آلات طبق زمان و مکان مشخص‌ شده اعلام همکاری کرد.

روح‌ الله خضری‌ پور، با اشاره به اهمیت موضوع پرداخت عوارض شهروندان هر شهر به شهرداری آن شهر، گفت: با وزارت کشور چندین‌ بار مذاکره کردیم تا تعیین عوارض شهری مختص اتباع خارجی، به شورای اسلامی شهر سپرده شود و این رقم نیز افزایش یابد.

وی موضوع اشتغال اتباع خارجی را در بافت تاریخی مطرح و تصریح کرد: طبق مصوبه کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی وزات کشور، اشتغال اتباع خارجی در بازار و بافت تاریخی محدود است و این شامل شهر کرمان نیز می‌ شود.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، همچنین پیشنهاد داد: ایستگاه‌ های استقرار کارگران ساختمانی افغانستانی در جاهای مشخص ایجاد و از پراکندگی و حضور کارگران افغانستانی در معابر شهری کاسته شود.

در ادامه این جلسه، از سوی رامین امیر مداح، معاون مالی و اقتصادی شهردار، بر موضوع پرداخت بدهی عوارض باقیمانده اتباع و مهاجرین خارجی به شهرداری کرمان و واقعی‌ شدن میزان عوارض، تأکید شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha