چشم بینای دستگاه قضایی سازمان بازرسی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی چشم همان دیوان محاسبات و در دولت نیز سازمان تعزیرات چشم بیناست، اظهار داشت: چشم بینا در دستگاه قضایی نیز سازمان بازرسی است؛ که ماموریت قوی تری در سلامت همه دستگاه‌ ها دارد.

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در آیین تکریم و معارفه بازرس کل استان کرمان گفت: حراست، صیانت و سلامت از مأموریت‌های سازمان بازرسی است تا حراست از بیت‌ المال مسلمین و سلامت اداری برای خدمت‌ رسانی به مردم صورت بگیرد.

وی افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی چند قوه تعریف شده و هر قوه برای اجرای رسالت به بهترین نحوه برایش چشمی در نظر گرفته شده است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی چشم همان دیوان محاسبات و در دولت نیز سازمان تعزیرات چشم بیناست، اظهار داشت: چشم بینا در دستگاه قضایی نیز سازمان بازرسی است؛ که ماموریت قوی تری در سلامت همه دستگاه‌ ها دارد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه سازمان بازرسی کل کشور سه ماموریت دارد، تصریح کرد: اولین ماموریت، حراست و دومین ماموریت صیانت و ماموریت سوم تامین سلامت دستگاه ها است؛ که ماموریت حراست از بیت ‌المال مسلمین و اموال عمومی کشور، ماموریت صیانت از نیروهایی که صادقانه کار و فعالیت می کنند و ماموریت سلامت برای خدمت‌رسانی به مردم را شامل می‌ شود.

وی بیان کرد: اجرای هر کدام از ماموریت‌ ها در کرمان به دلیل پهناوری، فراز و نشیب‌ های متعدد، جو و جمعیت، گاهی دچار سختی می ‌شود، از اینرو هر مسئولی در هر رده‌ ای اگر در این استان بتواند کاری با معدل بالا انجام دهد، اقدامش قابل تقدیر است.

چشم بینای دستگاه قضایی سازمان بازرسی است

جامعه عاری از فساد، در گرو دستگاه اجرایی سالم است

رئیس کل دادگستری استان کرمان در مراسم تکریم و معارفه بازرس کل استان گفت: اگر دنبال جامعه عاری از فساد و ایجاد مدینه فاضله هستیم، باید از دستگاه اجرایی سالم برخوردار باشیم.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: در این راستا مسئولین باید انسان‌های سالمی باشند تا سلامت را در مجموعه اداری خود حاکم کنند و این سلامت جز با نظارت دقیق بر ادارات و سازمان‌ های دولتی محقق نمی‌ شود.

وی اظهار کرد: هر چه نظارت دقیق‌ تر و قوی‌ تر باشد؛ سلامت اداری بیشتر تضمین و در این صورت جامعه به رشد و تعالی خود خواهد رسید.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان اظهار داشت: از تلاش‌ های احمد آبیار مدیر کل سابق بازرسی استان کرمان در حفظ حقوق بیت‌المال طی ۲۰ سال گذشته تشکر می‌ کنم و دادخدا سالاری مدیرکل جدید هم‌ سال‌ ها دادستان عمومی در مرکز استان بوده و با مجموعه‌ ها، افراد و مردم ارتباط مطلوبی داشته است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی بیان کرد: اگر جامعه‌ ای می‌ خواهیم که عاری از هرگونه فساد باشد در وهله اول باید از دستگاه اجرایی سالمی برخوردار باشیم و ادارات، نهادهای دولتی و کسانی که به‌عنوان خدمتگزار به مردم به مسؤولیت‌ های مختلف گمارده می‌شوند حتماً باید انسان‌ های سالمی باشند؛ تا سلامت را در مجموعه خودشان حاکم کرده و از آن پاسداری کنند.

وی خاطرنشان ساخت: سازمان بازرسی کل کشور بر هر سه قوه و دستگاه‌ های اجرایی کشور نظارت عالیه دارد و سلامت اداری با نظارت دقیق‌ تر تضمین می‌ شود و این امر موجب رشد و تعالی جامعه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha