یادواره سرو سرخ؛ بیاد ۱۱۹ شهید امدادگر و شهدای مقاومت

نخستین کنگره سرو سرخ بیاد ۱۱۹ شهید امدادگر دفاع مقدس و شهدای مقاومت با حضور رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به میزبانی دیار کریمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ دکتر پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر عصر ۲۰ شهریور ماه در نخستین کنگره ۱۱۹ شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت استان کرمان (سرو سرخ) اظهار کرد: در هفته بسیج، یادواره ملی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ شهید امدادگر و مقاومت کشور در تهران برگزار می‌ شود.

وی با اشاره به رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا عنوان کرد: شهادت، برترین نوع فداکاری است و مومنانی، مردانه در این راه رفتند و شهید شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: روحیه فداکاری، ایثار، از خودگذشتگی، حفظ حرمت‌ ها و تقوی پیشه کردن را که از روحیات شهدا بوده است، باید این ها را به جوانان منتقل کنیم و یکی از راه‌های آن برگزاری چنین کنگره‌هایی است.

کولیوند با بیان اینکه با توجه به فداکاری‌های دوران دفاع مقدس، امروز با اقتدار ایستاده‌ایم، افزود: کرمان پایتخت جبهه مقاومت است و این باعث افتخار است.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به اینکه امدادگران هلال‌احمر در دوران دفاع مقدس برای انتقال رزمندگان مجروح به پشت جبهه‌ها و بیمارستان‌ ها از هر وسیله ای از جمله بالگرد، قطار، و هواپیما استفاده کردند، بیان داشت: امدادگران ما در این دوران، رکورد انتقال مجروحان را شکستند.

کولیوند با تاکید بر نقش غیرقابل انکار بانوان امدادگر در دوران دفاع مقدس گفت: بانوان در قالب پزشک، پرستار و امدادگر، نقش آموزش رزمندگان، سازماندهی و جست‌ و جوی مفقودین را برعهده داشتند.

وی اظهار داشت: امدادگران در دوران دفاع مقدس، در آماده‌سازی اردوگاه‌های آوارگان جنگی و بازگشت اسرا به کشور و شناسایی خانواده‌های اسرا و مفقودان هم نقش پررنگی ایفا کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه واقعیت امروز این است که شهدا و خانواده شهدا و جانبازان، الگوی امدادگران و جوانان امروز ما هستند، خاطرنشان کرد: امروز ۳ میلیون داوطلب داریم؛ که ۱۴۰ هزار نفر از آن‌ها جوان نخبه هستند.

روابط عمومی جمعیت هلال احمر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha