فرمانده سپاه لامرد گفت: پیگیری مشکلات جامعه از وظایف خبرنگاران است

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، سرهنگ علی گله داریان فرمانده سپاه بسیج شهرستان لامرد در نشست صمیمی با خبرنگاران خبرگزاری ها در این شهرستان که در دفتر فرماندهی این ناحیه برگزار شد
هفدهم مرداد که به مناسبت سالروز شهادت شهید محمود صارمی، روز خبرنگار نامگذاری شده را، فرصتی مغتنم برای قدردانی از زحمات ارزشمند خبرنگاران به ویژه سفیران عرصه خبر در شهرستان لامرد برشمرد و گفت: خبرنگاران، همواره در اشاعه اخبار و کمک به گسترش فرهنگ و آگاهی جامعه در کنار مسئولین بویژه سپاه بوده‌ و هستند.

وی گفت: خبرنگاری شغل نیست بلکه عشق و هنر است و با توجه به ازخودگذشتگی، مسایل و مشکلات مردم را دنبال و به گوش مسوولین می رسانند و این رسالت خطیر را بدون هیچ دغدغه ای انجام می دهند.

وی با بیان اینکه هیچ عشقی بالاتر از خدمت به مردم نیست، خاطرنشان کرد: اگر عشق، علاقه و دلبستگی به این مهم نبود قطعا خواستگاه شما عزیزان این نبود و آن را رها می کردید.

سرهنگ گله داریان ادامه داد: خبرنگاری که در جمهوری اسلامی افتخار خدمت و نوکری دارد پیشرفت نظام جمهوری اسلامی برای وی از اولویت هاست و وظیفه یک خبرنگار این است که برای پی گیری مشکلات مردم خبر را سریعا انتقال دهد.

وی گفت: بزرگترین تکلیف یک خبرنگار در نظام مقدس جمهوری اسلامی حفظ نظام است و خیلی از سختی ها را به جان و دل می خرد تا گره و مشکلی از مردم مرتفع شود.

این مقام‌مسوول تصریح کرد: اگر پیگیری امورات مردم توسط خبرنگاران در راستای اهداف نظام باشد باعث دلبستگی بیشتر مردم به این انقلاب و نظام است و برای اینکه ناامیدی بوجود نیاید در اولویت قرار می گیرد.

گله داریان با بیان این مطلب که خبرنگاران خود را برای اجلاسیه ۲۶۱ شهید شهرستان لامرد آماده کنند افزود: خبرنگاری بیشتر از آنکه یک شغل باشد عشق است و فعالان این عرصه در راه خدمت به مردم و در راستای اعتلای جامعه گام برمی دارند.

عضو شورای تامین در پایان این نشست صمیمی ضمن خداقوت به همه اهالی رسانه و تلاشگران عرصه آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی افزود: رسانه‌های ما ذیل مفاهیم درخشانی همچون؛ روشنگری، تبیین‌گری و مطالبه‌گری صادقانه، در راستای ساختن ایرانی مقتدر در حرکتی مستدام و متعالی باشند.

حجت الاسلام غلامی:
نقش اصحاب قلم در پیشرفت و پیشبرد اسلام مهم و اساسی است

در این نشست خبری حجت الاسلام غلامی مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان لامرد با بیان این موضوع که خداوند سبحان اولین خبرنگار است اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم به خوبی می فرمایند که حضرت موسی و عیسی و ابراهیم چه کرده اند و برای پیشرفت جامعه پیرامونی خود چه خدماتی را انجام داده اند.

تقارن روز خبرنگار با ایام محرم خصوصا دوران روایتگری‌ عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س)، یادآور این نکته مهم است که نقش و جایگاه روایتگری و تبلیغ آن‌هم در مهم‌ترین رویداد تاریخی اسلام یعنی واقعه عاشورا از اهمیتی والا برخوردار بوده و رسالت مضاعفی را متوجه اصحاب قلم و رسانه در عصر حاضر می‌سازد.

وی افزود: در شرایط کنونی، نظام سلطه با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در فضای مجازی یک جنگ شناختی و ادارکی را علیه ملت شریف ایران به راه انداخته که در این مهم نقش خبرنگاران بسیار ارزشمند است.

رئیس بسیج رسانه شهرستان لامرد:
خبرنگار خبرنگاری است که در وسط میدان باشد

در ادامه، سیدمهدی احمدی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما و رئیس بسیج رسانه شهرستان لامرد اظهار کرد: خبرنگار، خبرنگاری ست که زیرلحاف نیست بلکه در وسط میدان است و بدون ترس و واهمه خبر را تنظیم و در راستای اهداف نظام و رفع مشکلات مردم تلاش می کند.

وی افزود: درود خدا بر تمامی وقایع نگارانی که حرمت قلم و آگاهی را پاس می‌دارند و اهداف همه ما خبرنگاران این است که در راستای اهداف نظام قلم بزنیم و اگر جایی هم ایرادی از مسوولی وارد بود نقد شود.

در پایان این نشست صمیمی از اصحاب رسانه شهرستان لامرد به رسم ادب با شاخه گل و اهداء کتاب پرواز ۳۳به وقت فرانکفورت تقدیر بعمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha