نشست خبری سیدحسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران به مناسبت هفته ملی مهارت با اصحاب رسانه برگزارشد.

به گزارش طبنا، سید حسین درویشی مدیرکل در نشست خبری اصحاب رسانه با تبریک هفته مهارت و ششم مردادماه رو ملی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، گفت: رسالت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بر کسی پوشیده نیست و بسیار روشن است.

 روز چهارشنبه 10 مرداد 1403 نشست خبری به مناسبت هفته ملی مهارت با حضور سید حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران و هیئت همراه و فعالین اصحاب رسانه استان در عرصه مهارت آموزی در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

درویشی مدیرکل در این نشست با تبریک هفته ملی مهارت و ششم مردادماه روز ملی کار آفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بر کسی پوشیده نیست و بسیار روشن است.

وی افزود: بنا داریم تا در هفته مهارت، دو کار مهم را در راستای جهاد تبیین انجام دهیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: امروز اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، وظایف بسیار سنگین‌تر و مهم‌تر از همه دستگاه‌های اجرایی استان دارد و توانمندسازی نیروی انسانی بر عهده این مجموعه است.

این مسئول ادامه داد: کاهش بیکاری، زندانیان، ایجاد اشتغال، کارگران ماهر، تقویت اصناف، کاهش مشکلات زنان بی سرپرست در زمره فعالیت‌های این مجموعه است.

درویشی عنوان کرد: خدمت بی‌منت فنی و حرفه‌ای در راستای کاهش چالش بزرگ اشتغال است و امروز مدرک بدون مهارت دارای جایگاه شایسته‌ای نیست و لذا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی بیان کرد: جامعه هدف ۱۹ گانه و ۲۰ مرکز دولتی و دو هزار و ۸۰۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در بخش خصوصی داریم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران اعلام کرد: در سال گذشته تعهد بخش خصوصی و دولتی استان ۱۴ میلیون و ۷۸۰ نفر ساعت بوده که عملکرد ما با رشد ۱۶ درصدی به بیش از ۱۶ میلیون ساعت رسید.

این مسئول افزود: امسال تاکنون به رشد ۱۵ درصدی در تعهدات بخش دولتی و خصوصی دست یافته‌ایم.

درویشی اذعان کرد: تاسیس مراکز آموزشی و همکاری با صنایع در کنار نوآوری و توسعه مهارت‌های نرم، ایجاد حرفه‌های جدید در چارچوب سیاست‌های سال جاری برای تحقق شعار سال است.

وی تاکید کرد: ۷۱ میلیون مشاغل دنیا در حال از بین رفتن و بیش از ۸۰ میلیون شغل جدید در حال جایگزینی قرار دارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: بازنگری و تدوین استاندارد از الزامات امروز است که در تدوین اسناد صنایع چوب و ورزش توانستیم ۲۰۰ قالب را به تألیف برسانیم.

این مسئول ادامه داد: واگذاری ۱۱۷ کارگاه دولتی به بخش خصوصی از دیگر اقداماتی بود که انجام شده است.

درویشی تاکید داشت: تشکیل هنرستان فنی و حرفه‌ای کار درستی نیست در حالیکه مراکز جوار کارگاهی وجود دارد و باید مدیران صنایع پای کار بیایند.

وی اشاره کرد: امروز خلا بزرگ استان، بی اعتقادی محض نسبت به توانمندسازی دانشجویان است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: از حدود ۱۰۰ هزار بنگاه اقتصادی تنها یک هزار و ۱۱۸۰ محیط کار واقعی داریم که یعنی یک درصد صنایع با فنی و حرفه‌ای در حال مشارکت و همکاری هستند.

این مسئول ادامه داد: منابع اعتباری جدیدی در قانون از محل تملک و دارایی، کالاهای قاچاق و سازمان اموال تملیکی دیده شده است که اگر به تصویب برسد بسیار موثر و گره‌گشا خواهد بود.

در حاشیه این نشست درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران و هیئت همراه از اصحاب رسانه به عنوان فعالان ترویج فرهنگ مهارت آموزی برای اقشار جامعه تجلیل کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha