کد خبر: 217896
۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۰۵

آب یک کالای اساسی در حیات انسان محسوب می شود و لازم است با فرهنگ سازی از طریق رسانه ها به عنوان ابزار ارتباطی با همه اقشار جامعه، استفاده صحیح از این مایه حیاتی را در جامعه مان نهادینه کنیم.

به گزارش طبنا، متأسفانه یکی از معضلات اساسی در کشور ما مصرف گرایی مفرط در استفاده از انرژیها و منابع خدادادی است که باید در راستای مصرف بهینه، فرهنگ سازی بیشتر از سوی رسانه ها صورت گیرد.
بر هیچ‌کس پوشیده نیست که امروزه استفاده از ظرفیت رسانه،‌ کارآمدترین و مهم‌ترین ابزار انتقال اطلاعات و تأمین نیازها و خواسته‌های افکار عمومی محسوب می‌شود، بنابراین شناخت ماهیت، جایگاه و ظرفیت‌های رسانه‌ای و بهره‌برداری آگاهانه و صحیح از رسانه‌ها از ضرورت‌های اساسی است که در حوزه مدیریت مصرف آب نیز می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.
باید گفت که انتظارها از اصحاب رسانه در بخش آب این است که با بازگو کردن واقعیت‌های اقلیمی کشور و بازخوانی و یادآوری جایگاه آب در فرهنگ ایران و شیوه‌های استفاده کارآمد آن در گذشته، انضباط‌ و شیوه‌های استفاده درست آب (مدیریت مصرف بهینه) در جامعه را به تدریج نهادینه سازند.
رسانه می‌تواند با فعالیت در بخش آب، جامعه را نسبت به بحران آب حساس و با فرهنگ‌سازی موجبات صرفه‌جویی در مصرف آب را فراهم کند. رسانه هم‌چنین می‌تواند با انتشار مطالب کارشناسان حوزه آب سطح آگاهی مردم را افزایش داده و از سوء‌تفاهم‌هایی که در پی انتشار برخی مطالب غیرکاشناسی به‌وجود می‌آید، جلوگیری نماید.
در پایان تأکید می شود آب مایه حیات و آبادانی است و همه ما باید با حساسیت بیشتر به این موضوع واقف باشیم که منابع طبیعی متعلق به همه است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha