امکان تحصیل زندانیان تا عالی ترین مقاطع تحصیلی وجود دارد

مدیر کل زندان‌ ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان با بیان اینکه امکان باسواد شدن زندانیان تا عالی‌ ترین مقاطع تحصیلی وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر ۴۱۶ مددجو در زندان‌های استان کرمان داریم که در متوسط اول و دوم در حال تحصیل هستند و ۱۲ زندانی در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دارند.

به گزارش خبرگزاری طبنا و به نقل از دادگستری استان کرمان؛ شعبه ششم اجرای احکام کیفری، شعبه سوم اجرای احکام دادگاه انقلاب مستقر در زندان مرکزی کرمان و مجتمع اقامتی رفاهی خانواده زندانیان صبح امروز با حضور حجت‌ الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان و حجت‌ الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان، مدیر کل زندان‌ ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان و سایر مسئولین افتتاح شد.

رضا ذوالفعلی‌ نژاد، مدیر کل زندان‌ ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، اظهار داشت: هفته قوه قضائیه فرصت مناسبی برای تکریم از جایگاه قضا و قضاوت و ارائه خدمات در حوزه‌ های مختلف دستگاه قضایی کشور است.

وی با بیان اینکه سازمان زندان‌ ها یکی از سازمان‌ های وابسته به قوه قضائیه است که در دو بعد تامینی و اصلاح و تربیت ارائه خدمت می‌ کند، گفت: خروجی زندان باید منتج به بازگشت سعادتمندانه یک فرد به جامعه و خانواده باشد.

مدیر کل زندان‌ ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان با اشاره به اینکه ۹۵ نفر پزشک و پرستار در زندان‌ های کرمان داریم که خدمات بهداشتی درمانی به زندانیان ارائه می‌ کنند، افزود: در بدو ورود مشکلات بیماری و درمانی زندانیان پیگیری و بررسی شده و هر زندانی تحت درمان در حوزه‌ های مختلف قرار می‌گیرد.

ذوالفعلی نژاد با بیان اینکه امکان باسواد شدن زندانیان تا عالی‌ ترین مقاطع تحصیلی وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر ۴۱۶ مددجو در زندان‌ های استان کرمان داریم که در متوسط اول و دوم در حال تحصیل هستند و ۱۲ زندانی در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دارند.

وی با اشاره به اینکه اشتغال و حرفه‌ آموزی زندانیان برای ما اهمیت دارد، تصریح کرد: ۷ هزار و ۷۳۱ زندانی در بیش از ۵۰ رشته فنی آموزش دیدند، که از این تعداد ۶ هزار و ۲۸۶ نفر گواهینامه مهارت آموزی دریافت کردند.

مدیر کل زندان‌ ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۲۰ زندانی مشغول به کار در زندان‌ های کرمان داریم، بیان داشت: این مددجویان در ماه بیش از ۷ میلیون تومان حقوق دریافت می‌ کنند، که از این تعداد بیش از هزار نفر اشتغال در زندان دارند.

ذوالفعلی نژاد، افزود: کاهش جمعیت کیفری مورد تاکید دستگاه قضایی استان و کشور است و از طرق مختلف احکام جایگزین حبس و سایر موارد پیگیری می‌ شود.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سال ۹۲۳ مورد بازدید مسئولان قضایی استان از زندان‌ های استان کرمان انجام شده است، اظهار داشت: در هفته قوه قضائیه پویش به امام علی(ع) می‌ بخشم در زندان مرکزی کرمان راه‌ اندازی شد و ۲۸ نفر از شکات مراجعه داشتند، که منجر به آزادی 7 زندانی شد و حکم قصاص یک فرد زندانی منجر به دیه شد.

مدیر کل زندان‌ ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان با بیان اینکه در سال گذشته ۳۲۲ نفر زندانی جرائم غیرعمد به همت خیرین و ستاد دیه از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند که هشت نفر آنها خانم بودند، اذعان داشت: ۴۷ نفر زندانی امروز به مناسبت هفته قوه قضائیه آزاد می‌شوند.

ذوالفعلی‌نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۳۷ زندانی محکوم مالی در زندان‌های استان کرمان وجود دارند، افزود: امیدواریم با همت خیرین و ستاد دیه شرایط آزادی این افراد هم فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha