خارج ساختن توده ۵ و نیم کیلویی از شکم یک بیمار در کرمان

یک متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری، از خارج کردن موفقیت آمیز توده پنج و نیم کیلو گرمی از شکم یک بیمار در اتاق عمل ارولوژی بیمارستان شهید باهنر کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ دکتر امیر پاک منش سرپرست این تیم جراحی گفت: این توده در غده آدرینال شکمی قرار داشت؛ که تقریبا تمام شکم را درگیر کرده و کلیه را به داخل لگن و روده ها فرستاده بود و همچنین طحال بیمار را درگیر کرده بود.

وی اظهار کرد: این عمل جراحی با همکاری متخصص بیهوشی خانم دکتر نعیمی و همکاران دستیار در اتاق عمل ارولوژی بیمارستان شهید باهنر انجام شد.

این متخصص اورولوژی بیان کرد: با توجه به خراب بودن کلیه دیگر بیمار، در یک نوبت به طور کامل و بدون هیچ آسیبی توده خارج و بیمار بدون نیاز به دیالیز در حال زندگی می باشد.

دکتر پاک منش در پایان افزود: این گونه اعمال جراحی در ایران و خصوصا در بیمارستان شهید باهنر با وسعت بیشتر از این هم انجام شده است.ولی خارج کردن این توده در نوع خود در ایران کم نظیر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات محدود این گونه عمل ها در ایران، این عمل هم با بهترین حالت ممکن انجام و بیمار بدون هیچ گونه مشکل جسمی بعد از گذراندن دوران درمانی به زندگی عادی بازگشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha