۱۰ کشور بالاترین ورود بیماران خارجی به ایران را دارند

معاون درمان وزارت بهداشت ابراز داشت: ۲۵۰ مرکز درمانی در پذیرش گردشگران سلامت و روند رو به افزایش صدور مجوز برای بیمارستان های میزبان بیماران خارجی فعالیت می‌کند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا) سعید کریمی، در نشست "دیپلماسی سلامت، دستاوردها و همکاری‌های بین المللی" که با حضور وزیر بهداشت، سفرای کشورها و نمایندگان سازمان‌های بین المللی در سالن شهید سلیمانی وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: در ایران یک هزار و ۱۰۰ بیمارستان با ظرفیت حدود ۱۶۰ هزار تخت بیمارستانی وجود دارد که ۱۵ هزار و ۳۹۹ تخت جدید در دولت مردمی به ظرفیت کشور افزوده شد.

وی با اشاره به فعالیت ۶۰ هزار پزشک متخصص و فوق تخصص و ۹۰ هزار پزشک عمومی در ۳۰ هزار مرکز درمانی در کشور، یادآور شد: بیماران خارجی در ۲۵۰ مرکز درمانی پذیرش می‌شوند که ۵۶ درصد از این مراکز خصوصی و ۴۴ درصد، دولتی هستند. سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت برای دریافت خدمات درمانی به ایران آمدند که نسبت به سال قبل از آن، افزایش یافته است.

معاون وزیر بهداشت از برنامه ریزی برای افزایش پذیرش گردشگران سلامت در سال‌های آینده خبر داد و گفت: بیشترین زمینه‌های مراجعه بیماران خارجی در ایران مربوط به درمان بیماری‌های زنان، زایمان و ناباروری با توجه به فعالیت ۱۱۰ مرکز درمان ناباروری سطح ۳ و ۵۰ مرکز درمان ناباروری سطح ۲، چشم پزشکی، ارتوپدی، اورولوژی، سرطان و دندانپزشکی بوده است.

کریمی با بیان اینکه با هماهنگی وزارت امور خارجه و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دنبال انتقال گردشگران سلامت از مسیر رسمی به ایران هستیم، یادآور شد: افغانستان، عراق، عمان، بحرین، پاکستان، کویت، آذربایجان، هند، تاجیکستان و عربستان کشورهایی هستند که بیشترین اعزام بیمار به ایران را داشته اند.

وی تاکید کرد: یکی از زمینه‌هایی که ایران ظرفیت بالایی برای پذیرش گردشگران سلامت دارد، پیوند اعضا است. سال گذشته یک هزار و ۱۶ مورد پیوند عضو در کشور انجام شده و تاریخچه آن قوی است؛ به گونه‌ای که اولین عمل پیوند قرنیه در سال ۱۹۳۵، پیوند کلیه در سال ۱۹۶۷ و پیوند کبد در سال ۱۹۹۳ انجام شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت به قرار داشتن مرکز پیوند کبد در بین ۳ مرکز برتر دنیا اشاره و خاطرنشان کرد: در کشورمان ۳۰ مرکز در حوزه پیوند کلیه، ۱۱ مرکز در حوزه پیوند کبد، ۱۱ مرکز در زمینه پیوند قلب، ۳ مرکز در زمینه پیوند ریه، ۴ مرکز در زمینه پیوند پانکراس و ۲۲ مرکز فراهم آوری بافت فعالیت دارند.

کریمی اظهار داشت: یکی دیگر از زمینه‌های پذیرش گردشگران سلامت در ایران، درمان سرطان است البته این خدمات با حضور بهترین پزشکان و پیشرفته‌ترین مراکز درمانی در ۱۵ قطب درمان سرطان، برای بیماران ایرانی رایگان است اما ظرفیت مناسبی برای بیماران خارجی در این زمینه وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha