فرهنگ و تربیت مهم‌ترین محور جوانی جمعیت

رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت، گفت: از میان چهار محور کلی در موضوع جوانی جمعیت در حال حاضر اولویت با محور فرهنگ و تربیت است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
دکتر صابر جباری فاروجی در جلسه قرارگاه دانشگاهی جوانی جمعیت در سالن اجلاس مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه در حال حاضر کشور ایران با جنگ ترکیبی دشمن روبرو است، اظهار کرد: جنگ‌های روانی، اقتصادی، امنیتی(نظامی) و جمعیتی از جمله محورهای این جنگ به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: از این میان سه محور محسوس و ملموس است و برای آن به موقع چاره اندیشی شده است، اما جنگ جمعیتی از آنجایی که در ظرف زمان کوتاه مشخص نمی‌شود، چندان متوجه تبعات آن در آینده نیستیم.

رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه حوزه جمعیت چند محور کلی دارد، خاطرنشان کرد: در حوزه سیاست گذاری و قانون مشکلی نداریم هر چند با تأخیر ولی انجام شده است، اما سایر محورها شامل فرهنگ و تربیت، سلامت، اقتصاد و معیشت چهار محور کلی در موضوع جوانی جمعیت است که از میان این چهار محور اولویت با فرهنگ و تربیت  است.

جباری با اشاره به هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی استان تحت نظارت استانداری در اجرای طرح جوانی جمعیت، بیان کرد: انتظار می‌رود بخش‌های مختلف اداری و سازمانی که به نوعی در اجرای قانون جوانی جمعیت دخیل هستند، به عنوان متولیان فرهنگی مانند وزارت بهداشت پای کار باشند. 

 جوانی جمعیت باید جدی گرفته شود

در ادامه این جلسه حسن بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان،گفت: جوانی جمعیت از موضوعات مهم و اساسی در پدافند غیرعامل در مقطع کنونی است که باید با جدیت به آن پرداخته شود.

وی تاکید کرد: اگر اقدامات مناسبی در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت صورت نگیرد، این مسئله به یک تهدید اساسی برای کشور تبدیل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه مقام معظم رهبری، سالمندی جمعیت را آینده‌ای هولناک برای کشور توصیف کرده‌اند، افزود: لازم است راهبردهای جمعیتی در حوزه‌های مختلف با دقت نظر تدوین و اجرا شود.  

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha