وزیر بهداشت خبر داد: اعزام ۱۰۰۰ نیروی بهداشت و درمان به مناطق مرزی اربعین

وزیر بهداشت از اعزام بیش از یکهزار نیروی بهداشت و درمان به مناطق مرزی برای خدمت به زوار اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)بهرام عین‌الهی امشب(پنج شنبه دوم شهریور ماه) در جریان بازدید از مرز شلمچه اظهار کرد: خدا رو شکر می‌کنم که توفیق حاصل شد که در شلمچه که به قول مقام معظم رهبری قطعه‌ای از بهشت است، حضور داریم.

او با اشاره به اینکه زایران آقا اباعبدالله از این مرز در حال عبور هستند و شور و شوق زیادی در بین ایشان وجود دارد، گفت: آمادگی خیلی خوبی در حوزه بهداشت و درمان در مرز شلمچه وجود دارد و از درمانگاه شهید سلیمانی بازدید کردیم و عاشقان امام حسین(ع) در کادر بهداشت و درمان حضور دارند و عاشقانه به زوار خدمت می‌کنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه عزیزانی از استان های مختلف در شلمچه برای خدمت به زوار حضور به هم رساندند، افزود: اتوبوس آمبولانس هم به صورت سیار در منطقه راه اندازی شده و از آنجا که امکان های خوب دارویی، اکسیژن و سردکننده در آن وجود دارد، خدمات خوبی به زوار ارایه می‌شود.

او ادامه داد: توصیه من به زایران این است که بین ساعت ۱۰ صبح تا چهار بعدازظهر تردد نکنند و پیاده‌روی خود را خارج از این ساعت انجام دهند؛ در طول راه اگر خسته شدند استراحت کنند و گذاشتن کلاه در زمان تابش آفتاب بسیار کمک‌کننده است.

عین اللهی بیان کرد: افراد نسبت به توان خود پیاده‌روی کنند و نیاز نیست همه مسیر را پیاده بروند و سعی کنند در زمان خستگی در موکب‌ها خود را خنک کنند و از نوشیدنی استفاده کنند.

مقام عالی وزارت بهداشت افزود: بیمارستان‌های ما در آبادان و خرمشهر و مرز شلمچه، مهران و ایلام در مرز مهران و بیمارستان های ثابتی که در پایانه‌ها فعال هستند، از آمادگی بالایی برای خدمت به زایران برخوردارند.

او ادامه داد: چیزی بیش از هزار نفر از کارکنان ما به مناطق مرزی اعزام شدند و در قسمت های مختلف، پزشکی، پرستاری و بهداشت آماده خدمت هستند.

وزیر بهداشت در پایان همچنین با ورود به بحث جوانی جمعیت، گفت: در خصوص جوانی جمعیت در بحث بیمه، بیمار حداقل هزینه را پرداخت و ۹۰ درصد هزینه‌ها را ما پرداخت می‌کنیم، خانم های باردار و کودکان نیز تا پنج سال خدمات رایگان دریافت خواهند کرد، ضمن اینکه ۶۰ مرکز خدمات ناباروی در کشور ایجاد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha