تنوع صادراتی و گردشگری استان کرمان در جذب سرمایه گذاری خارجی

استاندار کرمان در دیدار با معاون دیپلماسی وزارت امور خارجه، گفت: استان کرمان ظرفیت‌ های بسیار زیادی از جمله محصولات صادراتی مانند خرما و پسته و بیشترین آثار میراث فرهنگی کشور که ثبت جهانی شده اند، برای جذب سرمایه‌ گذاری خارجی دارد و سال گذشته رتبه اول کشور را کسب کرده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار در کارگروه توسعه صادرات و نشست مدیران اقتصادی استان با حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه، عنوان کرد: استان کرمان از ظرفیت‌ های بسیار بزرگ و متنوعی در حوزه‌ های صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری بهره می‌ برد.

وی افزود: فرصت‌ های غنی در صادرات پسته، خرما و محصولات خارج از فصل وجود دارد، بیشترین اثر ثبت جهانی میراث فرهنگی در بین استان‌ های کشور با هفت اثر مربوط به استان کرمان است و این مهم قابلیت گردشگری استان را نشان می‌ دهد.

استاندار کرمان گفت: کرمان بزرگترین استان کشور و حلقه وصل چند استان است، که ترانزیت بالای کالا و بار از این استان صورت می‌ گیرد.

فداکار اظهار داشت: دو خط ریلی از جنوب‌ شرق به مرکز کشور و همچنین پنج فرودگاه فعال، ظرفیتی برای کار در این استان به وجود آورده است.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمان ظرفیت‌ های بسیار زیادی برای جذب سرمایه‌ گذاری خارجی دارد و سال گذشته رتبه اول کشور را کسب کرده است.

محمد مهدی فداکار با اشاره به اینکه عمده بحث این جلسه حول مشکلات و مسائل صادرات در مقصد است، افزود: با توجه به ظرفیت ایجاد شده در وزارت امور خارجه، شرایط خوبی جهت تسهیل صادرات در مقصد ایجاد شده است که باید بخش خصوصی از این فرصت استفاده کند.

وی بیان داشت: فرآیند و رویکرد ایجاد شده در وزارت امور خارجه جهت تسهیل روابط اقتصادی رو به پیشرفت است، لذا شاهد افزایش رایزن بازرگانی به ۲۲ رایزن هستیم.

رتبه اول استان کرمان در جذب سرمایه‌گذاری خارجی

امیر حسن‌ زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان نیز از گردشگری، کشاورزی، معدن و حمل و نقل به عنوان ظرفیت‌ های اقتصادی استان کرمان نام برد و گفت: ۱۵ کشور همسایه و جمعیت بالای آنها، زمینه و بازار خوب اقتصادی است.

وی همچنین از رتبه اول استان کرمان در سال گذشته در سرمایه‌ گذاری خارجی نام برد و اظهار داشت: فضای سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد و باید از آن به نحو احسن استفاده شود.

هدف استان کرمان افزایش صادرات از ۳ به ۱۰ میلیارد دلار است

رئیس اتاق بازرگانی کرمان در این نشست با اشاره به اینکه صادرات استان در حال حاضر ۳ میلیارد دلار است؛ که به دنبال افزایش آن به ۱۰ میلیارد دلار هستیم، بیان داشت: مشکلات تعهدات ارزی موجب شده تعدادی از صادرکنندگان از رده خارج و تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

سید مهدی طبیب زاده، عنوان کرد: سه شرکت پیمانکاری بین‌المللی در استان وجود دارد که تقاضا می‌شود از این ظرفیت در کشورهای مختلف استفاده شود.

وی اظهار داشت: استان کرمان از نظر تجهیزات ساختمانی در کشور از نظر کیفیت در مقام اول قرار دارد، همچنین در بخش مشاوره معدن نیز یکی از شرکت‌های بزرگ کشور محسوب می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان؛ با اشاره به اینکه هماهنگی لازم در گمرکات کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: هدف ما افزایش صادرات استان کرمان از ۳ میلیارد به ۱۰ میلیارد دلار است؛ که با مساعدت دیپلماسی اقتصادی امیدوار به تحقق این امر هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha