اضافه شدن ۱۱ کشور مقصد به سبد صادراتی استان زنجان 

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر اهمیت صادرات برای استان زنجان، گفت: در این راستا ۳۲ قلم کالا و ۱۱ کشور مقصد به سبد صادراتی استان اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،  صمد یوسفی‌اصل رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی زنجان در جلسه معرفی بازار عراق و توسعه صادرات استان زنجان ضمن خوش‌آمدگویی، حضور مدیر کل دفتر غرب آسیا را در زنجان فرصتی بی ‌نظیر عنوان و اظهار کرد:  این جلسه فرصتی مغتنم نه‌تنها برای بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور عراق بلکه سایر کشورهای غرب آسیا از جمله سوریه، ترکیه، عمان، امارات متحده عربی، عربستان صعودی، اردن، قطر، کویت و فلسطین است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای فعال کردن مجوز مرکز تجاری کربلا که امتیاز آن در اختیار اتاق بازرگانی است، گفت: در این راستا اقدامات مقتضی انجام خواهد شد و همچنین اقدامات لازم برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های استان در عراق هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در ادامه جلسه مجید گلشنی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز با تاکید بر اهمیت صادرات برای استان اظهار کرد: در این راستا ۳۲ قلم کالا و ۱۱ کشور مقصد به سبد صادراتی استان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته صادرات استان معطوف به اقلام انرژی‌بر از جمله آب‌بر است، تصریح کرد: صادرات مس، سرب و فولاد استراتژیک هستند و از این بابت دنبال تنوع‌بخشی هستیم.

مدیرکل صمت استان زنجان با بیان اینکه زنجان در ۳۵ ردیف از ۸۵ ردیف کالاهای وارداتی عراق، قطب تولید است، ادامه داد: در برخی از ردیف‌های وارداتی زنجان زنجیره تولید دارد که قدرت‌آفرین است.

گلشنی تاکید کرد: زنجان در زنجیره تولید نساجی کامل‌ترین زنجیره را در کشور دارد و این زنجیره ارزش در برق قدرت و سیم و کابل هم تکمیل است.

وی تاکید کرد: استان برای فراهم کردن زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی هم اقدامات قابل توجهی انجام داده که نمونه آن در ترکیه و در صنایع معدنی وجود دارد.

گفتنی است؛جلسه معرفی بازار عراق و توسعه صادرات استان زنجان با حضور عبدالامیر ربیهاوی مدیرکل دفتر غرب آسیا و داود گودرزی دبیر میز عراق سازمان توسعه تجارت با حضور جمعی از تجار، تولیدکنندگان و سایر فعالان اقتصادی در سالن همایش اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد و برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های استان زنجان در عراق و فعال کردن مجدد مرکز تجاری کربلا از تاکیدات این جلسه بود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha