رشد ۵۰ درصدی صادرات فولاد در استان کرمان/ رتبه نخست استان در تولید گندله و کنسانتره در کشور

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به رشد ۵۰ درصدی صادرات فولاد در این استان، گفت: هم اکنون استان کرمان رتبه نخست کشوری در تولید گندله و کنسانتره را داراست.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حسینی نژاد، گفت: با توجه به ظرفیت بالای استان کرمان، در موضوع معادن و صنعت، یکی از برنامه‌ ها و سیاست‌ های حوزه صنعت و معدن استان، دنبال کردن موضوع فرآوری و راه اندازی زنجیره ارزش افزوده مواد معدنی بوده است

وی با اشاره به صادرات ۵۰ درصدی فولاد در استان کرمان، افزود: برنامه ریزی های لازم برای تولید ۴۲ میلیون تن کنسانتره در این استان انجام شده است و با اجرای طرح‌ های فولادی در این استان بزودی استان کرمان علاوه بر استانی معدنی به عنوان استانی صنعتی نیز تبدیل خواهد شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان خاطر نشان کرد: خط تولید ۲۲ میلیون تن گندله نیز راه اندازی شده و برنامه ریزی برای تولید ۱۱ میلیون تن شمش فولاد برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در این استان صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان، بیان کرد: بیش از ۲۸ میلیون تن کنسانتره مواد معدنی نیز از معادن سنگ آهن استان تولید می‌ شود و استان کرمان هم اکنون رتبه نخست کشور در تولید گندله و کنسانتره را داراست.

حسینی نژاد با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۷ میلیون تن آهن اسفنجی و نزدیک به ۶ میلیون تن شمش فولادی در استان تولید می‌شود، ادامه داد: تا پایان سال ۱۴۰۴ با اجرای طرح‌ های در دست اقدام بیش از ۳۰ درصد فعالیت‌ های فولادی کشور در استان کرمان خواهد بود.

وی جلوگیری از خام فروشی محصولات معدنی و ارزش افزوده، اشتغال هزاران نفری برای جوانان، صادرات و ارزآوری برای کشور را مهمترین نتایج راه اندازی این صنایع دانست و اظهار داشت: علاوه بر این فرآوری مواد معدنی و تولید محصولات فولادی در استان تأمین مواد اولیه مورد نیاز سایر کارخانه‌ های کشور و قطع وابستگی به سایر کشورها را نیز به دنبال دارد.

رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت استان کرمان عنوان نمود: محصولات فولادی تولید شده در استان به کشورهای مختلفی همچون عراق، عمان، امارات، ایتالیا و سایر کشورها نیز صادر می‌ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha