۲۰۲ معدن فعال در استان زنجان داریم

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: طی ۲ سال گذشته از ۴۰۹ معدن ثبت شده در استان زنجان ۱۰۹ مورد از آنها فعال بوده که در حال حاضر تعداد معادن فعال به ۲۰۲ مورد رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، مجید گلشنی منفرد روز شنبه ( ۲ تیرماه) با بیان اینکه در بخش صنعت استان زنجان رشد ۱۰ درصدی هدف گذاری شده است، اظهار کرد: تحقق این هدف گذاری نیازمند جذب دست کم ۱۴ همت سرمایه گذاری است.
وی افزود: سال گذشته با جذب ۱۹ همت سرمایه گذاری، هدف گذاری ۱۰.۹ درصدی رشد بخش صنعتی استان محقق شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت زنجان با اشاره به از اولویت های توسعه صنعتی در زنجان گفت: از جمله این اولویت ها توسعه و توازن اقتصادی در سطح استان، گسترش صنایع کم آب بر، توسعه صنایع مادر و ایجاد زنجیره تامین و تولید است که جذب سرمایه گذاری ها با در نظر گرفتن این اولویت ها دنبال می شود.

گلشنی منفرد از جذب ۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان در سال گذشته خبر داد و افزود: علاوه بر دغدغه افزایش سرمایه گذاری، تنوع در سرمایه گذاری ها نیز برای ما مهم است و این موضوع هم مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به تنوع بخشی در صادرات استان گفت: سال گذشته ۲۳ قلم کالا به محصولات صادراتی استان اضافه و ۱۳ مقصد جدید نیز به مقاصد صادراتی محصولات استان افزوده شد.

این مسئول در ادامه با اشاره به چالش های حوزه معدن در استان بیان کرد: طی ۲ سال گذشته از ۴۰۹ معدن ثبت شده در استان زنجان ۱۰۹ مورد از آنها فعال بوده که در حال حاضر تعداد معادن فعال به ۲۰۲ مورد رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha