کد خبر: 207421
۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۱۴

وجود ۱۲۰۰ هکتار بافت فرسوده در استان زنجان

معرفی ۴۳ ساختمان ناایمن به دادستانی
وجود ۱۲۰۰ هکتار بافت فرسوده در استان زنجان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: استان زنجان ۱۲۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد، که بیشترین سهم بافت فرسوده استان را شهرستان خرم‌دره با ۱۶.۳ درصد دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، عباس بابایی ظهر روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه تمام کشورها در معرض بحران‌های مختلف قزار دارند، اظهار کرد: کشور ایران به لحاظ شاخصه بحران در وضعیت خوبی قرار ندارد بطوری که از ۶۴ بحران شناسایی شده در دنیا ۴۶ بحران در کشور ما شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه کشور ایران به لحاظ تنوع بحران در رده پنجم قرار دارد، افزود: هدف اصلی ما در مدیریت بحران در وهله اول حفظ جان و صیانت از اموال مردم است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان، با بیان اینکه ۶۶ درصد مساحت کشور در محدوده گسل قرار دارد، بیان کرد: در استان زنجان دو گسل بزرگ وجود دارد که گسل شمال زنجان از شهرک صنعتی شروع شده و به سمت جاده ارمغانخانه می رود و گسل سلطانیه نیز از جنوب شهر زنجان تا شهر سلطانیه ادامه دارد.

بابایی با بیان اینکه ۴۴ درصد مساحت استان در پهنه با خطر بالای زلزله قرار دارد، گفت: با این شرایط مقاومت ساختمان‌های ما باید در مقابل چنین گسل‌ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه آموزش رکن اساسی در آمادگی در بحران های طبیعی است و باید به آن بها داده شود، تاکید کرد: در کنار آموزش باید به بحث تمرین و آمادگی نیز اهمیت داده شود و در این راستا باید دستگاه‌های مختلف خدمات رسان مانند اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی و ... باید تمهیدات لازم را بیندیشند.

برگزاری مانور استانی سیل و زلزله با ۱۱۰ تیم عملیاتی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان با اشاره به اجرای مانور بزرگ زلزله و سیل در سد تهم زنجان گفت: این مانور روز شنبه ۲۷ آبان ماه اجرا می‌شود و بالغ بر یک هزار نفر نیرو، ۱۱۰ تیم عملیاتی خدماتی، ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و ۲۰۰ دستگاه سبک
به همراه انواع تجهیزات امدادی در این مانور بکارگیری می‌شود.

بابایی با بیان اینکه این مانور در ۴۰ هکتار از محدوده منطقه اجرا خواهد شد، افزود: طبق سناریو این مانور زلزله فرضی ۶.۸ ریشتر در نظر گرفته شده است و برای تمام دستگاه های خدمات رسان وظایفی در نظر گرفته شده است.

وجود ۱۲۰۰ هکتار بافت فرسوده در استان زنجان

وی با اشاره به اینکه استان زنجان ۱۲۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد، گفت: سهم بافت فرسوده شهر زنجان نسبت به کل مساحت شهر ۸.۳ درصد، ابهر ۸.۵ درصد، خرم‌دره ۱۶.۳ درصد و شهر قیدار نیز ۸.۸ درصد است.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه ۱۵۳ روستا در استان در حریم گسل قرار دارد که دارای ۱۸ هزار و ۷۳۴ واحد مسکونی است، گفت: تاکنون ۶ هزارو ۷۵۷ واحد مسکونی روستایی قرار گرفته در محدوده گسل مقاوم‌سازی شده‌اند.

بابایی خاطر نشان کرد: ۷۰ درصد روستاهایی که در مسیر گسل بودند مقام سازی شده‌اند و باید برنامه‌ریزی برای مقام‌سازی ۳۰ درصد دیگر انجام شود که در حدود ۱۳ هزار واحد مسکونی است.

معرفی ۴۳ ساختمان ناایمن به دادستانی زنجان


وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری سلامت، در خصوص آمار و تمهیدات لازم برای ساختمان های ناایمن شهر زنجان، گفت: در حال حاضر ۴۳ ساختمان ناایمن در برابر حریق در زنجان شناسایی و به دادستانی معرفی شده است.

انتهای پیام /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha