وجود ۳۴ چالش جدی بزرگ در جهان

رئیس مدیریت بحران کشور، با بیان اینکه جهان با ۳۴ چالش بسیار جدی روبرو است، اظهار کرد: مهم ترین این چالش ها در شرایط فعلی، تغییر اقلیم، کمبود آب و بیابان زایی و کمبود فضای سبز  است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،  محمد حسن نامی در حاشیه مانور بزرگ استانی سیل و زلزله استان، در محل سد تهم زنجان،  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جهان با ۳۴ چالش بسیار جدی روبرو است، اظهار کرد: مهم ترین این چالش ها در شرایط فعلی، تغییر اقلیم، کمبود آب و بیابان زایی و کمبود فضای سبز  است که این موارد می تواند در آینده مخاطراتی را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه لازم است آمادگی لازم را در مقابله با بحران های پیش رو داشته باشیم، افزود: تغییرات آب و هوایی همیشه باعث می شود با خطرات جدی از جمله سیلاب و زلزله، آتش سوزی، خشکسالی و... مواجه شویم که باید برای تمامی بحران ها آمادگی داشته باشیم.

رئیس مدیریت بحران کشور، با بیان اینکه با آمادگی های لازم در بحران ها میتوانیم از جان و مال مردم محافظت کنیم، افزود: با برگزاری مانور ها و تمرین ها در طول سال به رفع نواقصات و مشکلات میتوان پی برد تا در بحران های واقعی به خوبی عمل کرد.

نامی با بیان اینکه همچنین باید مردم را نیز در برابر بحران ها و بلایا آموزش داد، بیان کرد: با آموزش به مردم توان ایستادگی مردم در بلایا ارتقا می یابد.
 
وی با بیان اینکه علاوه بر مانور استانی که در استان زنجان شاهد برگزاری آن هستیم، مانور دور میزی در استان زنجان و چند استان همجوار نیز برگزار خواهد شد، افزود: این مانور عملیاتی بزرگ طی چند ماه آینده در منطقه اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha