کد خبر: 203792
۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۵۷
روس ها مشتری پروپاقرص این محصول ایرانی شدند

در پنج ماهه نخست امسال، نزدیک به ۱۶ هزار تن انواع پسته به ارزش ۱۱۰ میلیون دلار به ۴۴ کشور صادر شد که ۲۳ درصد آن به مقصد روسیه بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا)،سید روح اله لطیفی، سرپرست اداره کل دفتر مطالعه، پایش و تجارت خارجی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهارکرد: از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه ۱۵ هزار و ۹۸۱ تن انواع پسته به ارزش ۱۰۹ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۱۷۷ دلار صادر شد که نسبت به مدت مشابه با رشد ۶ درصدی در وزن و کاهش یک درصدی در ارزش همراه بوده است.

وی افزود: این پسته‌ها شامل ۱۲هزار و ۵۹۰ تن پسته با پوست به ارزش ۷۱ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۲۱۷ دلار، سه هزار و ۳۲۳ تن پسته بدون پوست به ارزش ۳۷ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۱۷۹ دلار و سایر پسته‌ها به وزن ۶۸.۵ تن به ارزش ۷۴۴ هزار دلار بوده است.

لطیفی در خصوص مقاصد صادراتی محصول پسته گفت: روسیه با خرید سه هزار و ۷۳۳ تن به ارزش ۲۵ میلیون دلار و سهم ۲۳ درصدی مقصد نخست، آلمان با خرید ۱۱.۲ میلیون دلار، امارات با ۱۱ میلیون دلار، قرقیزستان با ۸.۵ میلیون دلار و چین با ۷.۵ میلیون دلار در رتبه‌های دوم تا پنجم خرید پسته ایرانی در پنج ماه نخست بودند.

وی افزود: کشورهای هند، عراق، ازبکستان، تاجیکستان، اسپانیا، پاکستان، افغانستان، کانادا، لبنان، ایتالیا، ترکیه، هنگ کنگ، قزاقستان، کویت، قطر، سنگاپور، سوریه، مالزی، انگلستان، ترکمنستان، اوکراین، استرالیا، بلژیک، ژاپن، عمان، اردن، فرانسه، گرجستان، آذربایجان، ارمنستان، یونان، صربستان، سوئیس، تایلند، مولداوی، مقدونیه، هلند، تایوان و بحرین به ترتیب در جایگاه ششم تا چهل و چهارم مقاصد صادرات پسته ایران قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha