از تولیدات صادرات محور حمایت می‌کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید دانش و دانشی که منجر به صادرات شود، برایمان حائز اهمیت بوده و قطعا از تولیدات صادرات‌محور در کشور حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
دکتر عباس علی‌آبادی شامگاه شتبه(۱۶دیماه) در جمع فعالان اقتصادی استان زنجان با تاکید بر اینکه به جای حل چند مسئله یک مسئله بنیادی را رفع کنید، اظهار کرد: باید به سمت دانشی برویم که ارزش‌افزوده بالایی دارد.

وی با بیان اینکه مسیر سخت و ناهمواری در پیش است اما با همت‌های بلند و برنامه‌ریزی صحیح می‌توان بر مشکلات غلبه کرد، افزود: تولیدکنندگانی که افزایش کیفیت، تنوع تولید و ورود به بازار جهانی داشته باشند حتماً مورد حمایت قرار میگیرند.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه باید صنعت‌گران و فعالان اقتصادی وارد بازار جهانی شوند، اضافه کرد: همه کارها بر عهده وزارت صمت نیست برخی مواقع صنعتگران خودشان به حوزه تجارت خارجی ورود کنند.

صالح آبادی با اشاره به ضروت توجه به تولید داخلی، بیان کرد: باعث تاسف است که یک مقام دولتی مصاحبه می‌کند و می‌گوید هزار واگن وارد می‌کنیم در حالی که ما در کشور چهار واحد تولید واگن داریم و نیازی به واردات در این حوزه نیست، بایستی ظرفیت‌ها را بدانیم.

وی با اشاره به اینکه دولت برای کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند، اذعان کرد: تولیدکنندگان خودشان هم باید برای حل مشکلات به میدان بیایند درست است که دولت حمایت می‌کند اما همه مسائل را وزاتخانه نمی‌تواند حل کند.

این مسئول با اشاره به اینکه ظرفیت وزارت صمت در حمایت‌ها محدود است،بیان کرد: تولید دانش و دانشی که منجر به صادرات شود، برایمان حائز اهمیت است و قطعا از تولیدات صادرات‌محور نیز در کشور حمایت می‌کنیم، چرا که صنعتی مورد قبول است که تجارت‌محور باشد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha