خدمات‌رسانی رایگان مترو به شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی جاماندگان اربعین

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از سرویس‌دهی رایگان سه ایستگاه به عزاداران و شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی جاماندگان اربعین خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا) مسعود درستی با اشاره به مراسم بزرگ پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) در روز چهارشنبه ۱۵ شهریور گفت: شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه همواره سعی کرده است تا در مناسبت‌های مذهبی و ملی همراه و خدمتگزار مردم باشد.

وی افزود: ایستگاه‌های امام حسین (ع)، شهدای هفده شهریور و شهرری با توجه به اینکه بیشترین تقاضای سفر را در این روز خواهند داشت از ابتدای بهره‌برداری تا پایان مراسم رایگان خدمات‌رسانی می‌کنند.

درستی خاطرنشان کرد: ایستگاه‌هایی که در مسیر این مراسم قرار دارند به‌ویژه ایستگاه‌های امام حسین (ع) واقع در خطوط ۲ و ۶ و ایستگاه شهرری واقع در خط ۱ آماده ارائه خدمات حداکثری به عزاداران و شهروندان در این روز هستند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه خط یک مترو به دلیل نزدیکی به اماکن مذهبی مختلف در شهر تهران معمولاً در روز اربعین بیشترین مسافر را دارد، افزود: در این روز با کاهش فاصله حرکت قطارها، خدمات‌دهی به مسافران در ساعات پرتردد با حداکثر توان انجام می‌گیرد و در صورت نیاز قطارهای فوق‌العاده نیز اعزام خواهد شد.

گفتنی است مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی از میدان امام حسین (ع) آغاز می‌شود و عزاداران پس از طی مسیر ۱۷ کیلومتری به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) می‌رسند.

۱۳۰۰ موکب مردمی برای خدمت‌رسانی

استاندار تهران با اشاره به اقدامات ستاد اربعین استان تهران اظهارداشت: در طول مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین استقرار یک هزار و ۳۰۰ موکب مردمی با خدمات متنوع جهت خدمت به راهپیمایان تدارک دیده شده است.

علیرضا فخاری افزود: ستاد اربعین استان تهران علاوه بر خدمات‌رسانی به زائران اربعین در مسیر نجف به کربلا، برای برگزاری پیاده‌روی باشکوه جاماندگان اربعین حسینی(ع) در تهران برنامه‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: همانند سال‌های گذشته، پیاده روی اربعین حسینی(ع) در تهران، صبح روز اربعین از میدان آیینی امام حسین(ع) با قرائت زیارت شریف اربعین به مسافت ۱۵ کیلومتر با تاسی از روایت امام هادی(ع) مبنی بر برابر بودن ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی با زیارت حضرت سیدالشهدا(ع)، آغاز می‌شود.

استاندار تهران با بیان اینکه تصریح کرد: مواکب ام البنین(ع) جهت ارائه خدمات به بانوان و کودکان در نظر گرفته شده، ضمن اینکه مواکب پزشکی و سلامت نیز در طول مسیر پیش‌بینی شده تا به خدمات رایگان بپردازند و موکب‌های فرهنگی، ایستگاه‌های صلواتی و غیره از جمله خدمات قابل ارائه به زائرین است.

فخاری به پیش بینی حضور تقریبی ۳تا ۴میلیون زائر جاماندگان اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: درب تکایا مساجد و حسینیه‌ها به روی شرکت کنندگان در پیاده‌روی جاماندگان اربعین باز خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم توسط کمیته ترافیکی در خصوص پارک خودروها و محدودیت‌های توقف معابر پیرامون صورت گرفته است، همچنین اتوبوسرانی، تاکسیرانی، اورژانس و آتش نشانی در مسئولیت‌های خود موظف شده‌اند و به منظور انتقال زائرین از محل حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به ایستگاه‌های بی آرتی و اتوبوس ۱۳ خط پیش بینی و هماهنگ شده، و هفت خط تاکسیرانی نیز جهت استقرار و تردد ون‌های سازمان تاکسیرانی هماهنگ شده است.

استاندار تهران تصریح کرد: جهت بهره مندی زائرینی که با وسیله نقلیه شخصی حضور خواهند یافت در طول مسیر محل‌هایی جهت پارک وسیله نقلیه شخصی در نظر گرفته شده است و با همکاری شهرهای اطراف از ظرفیت وسایل نقلیه جهت زائرینی که از شهرهای اطراف مثل ورامین، قرچک، پیشوا، باقرشهر و اسلامشهر حضور خواهند یافت، بهره مند خواهیم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha