بهره مندی بیش از ۳.۵ میلیون زائر از خدمات جمعیت هلال احمر

رئیس مرکز عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر، گفت: از ۲۷ مرداد ماه تا کنون ۳ میلیون و ۵۵۵ هزار و ۸۱۵ نفر زائر از خدمات کمیته سلامت و امداد و نجات اربعین حسینی جمعیت هلال احمر بهره‌مند شده است.

حسین درخشان در گفتگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری سلامت (طبنا) به کربلای معلی، با اشاره به خدمات کمیته سلامت و امداد و نجات در اربعین حسینی، اظهار کرد: این کمیته از ۲۷ مرداد ماه فعال و تاکنون در حال خدمت به زائران حسینی است.

وی با بیان اینکه ۱۹۵ هزار و ۳۴۵ نفر زائر از خدمات درون مرزی جمعیت هلال احمر تا ۱۶ شهریور ماه سال جاری بهره مند شده اند، افزود: از این تعداد ۴۵ هزار و ۱۸۸ نفر بصورت سرپایی درمان و ۲ هزار و ۴۳۲ نفر نیز به مراکز درمانی انتقال یافته است.

رئیس مرکز عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر با اشاره به ارائه خدمات برون مرزی جمعیت هلال احمر در اربعین حسینی، گفت: تاکنون ۳ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۴۷۰ نفر مراجعه کننده به درمانگاه های این جمعیت صورت پذیرفته و مورد پذیرش قرار گرفته اند.

درخشان ادامه داد: از این تعداد مراجعه کننده یک میلیون و ۴۵۲ هزار و ۶۵۵ نفر زائر مورد ویزیت عمومی و تخصصی قرار گرفته و ۱۲ هزار و ۷۹۵ نفر از خدمات پاراکلینیکی استفاده کرده و ۹۸۹ مورد اعزام به مراکز درمانی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در طول مدت بیان شده در مجموع ۳ میلیون و ۵۵۵ هزار و ۸۱۵ مورد خدمات به زائرین در ایام اربعین حسینی ارائه شده است، افزود: ۶۶۹ هزار و ۴۲ نفر مورد مداوای درمان سرپایی و ۱ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۴۵۰ نفر زائر مورد مداوا قرار گرفته و به میهن اسلامی بازگشته اند.

این مسئول با بیان اینکه در مجموع ۳ هزار ۴۲۱ مورد انتقال مصدوم به مراکز درمانی توسط آمبولانس های مسقر در مرز های داخل و خارج انجام شده است، بیان کرد: همچنین در این مدت برای ۷۴ هزار و ۱۱۶ نفر شرایط اسکان توسط جمعیت هلال احمر مهیا شده است.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha