لزوم تقویت زیرساخت های درمانی برای اربعین سال آینده

دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران، گفت: باید توسط مسئولین ذیربط داخل و خارج کشور عراق توجه ویژه ای به زیرساخت ها و تقویت مراکز درمانی در اربعین سال آینده شود چراکه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب به زائرین مستلزم بسترها و زمینه های مناسب است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری سلامت (طبنا) به کربلای معلی،دکتر یعقوب سلیمانی در حاشیه بازدید از درمانگاه های جمعیت هلال احمر در گفت و گو با خبرنگاران ضمن قبولی طاعات و زیارات زائرین حسینی اظهار کرد: طی بازدید های صورت گرفته از مرز های داخلی و مرزهای ورودی کشور عراق، علیرغم فرورفت هوا و گرمای زیاد حضور مضاعف زائرین نسبت به سال گذشته محسوس تر بود.

وی افزود: باتوجه به تجاربی که از سال های گذشته داشتیم همدلی، هماهنگی وهم افزایی در مرز های خسروی، باشماق توسط اهل تسنن و تشیع بخوبی بود و همه در خدمت زائرین حسینی بودند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به بازدید های صورت گرفته از درمانگاه های مسیر نجف_کربلا، بیان کرد: تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زائر از ارائه خدمات درمانی جمعیت هلال احمر بهره مند شدند که نسبت به سال های گذشته قابل توجه است.

سلیمانی با توجه به حضور مضاعف زائرین حسینی در اربعین سال جاری گفت: رضایت مندی از خدمات درمانی هلال احمر توسط زائرین حسینی شاهد بودیم و همه با یک نگاه در خدمت به زائران حسینی حضور داریم.

وی پیرامون تجارب و اقدامات مدنظر براز سفر اربعین سال آینده عنوان کرد: باید توسط مسئولین ذیربط داخل و خارج کشور عراق توجه ویژه ای به زیرساخت مراکز درمانی شود چراکه برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب مستلزم بسترها و زمینه های مناسب است.

این مسئول ادامه داد: طی گفتگوهای و وعده های داده شده از سوی مسئولین عراقی برای سال آینده توجه بیشتری به زیرساخت مراکز درمانی داشته و تقویت شود تا در مسیر پیاده روی زائرین مشکلی در خصوص زیرساخت مراکز درمانی نداشته باشیم.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha