۱۲۰ هزار داوطلب هلال احمر در ایام نوروز به مردم  خدمات رسانی می‌کنند

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، گفت: در ایام نوروز ۱۲۰ هزار نیروی داوطلب جوانان، امدادگران و داوطلبان در حوزه های مختلف به مردم و مسافرین نوروزی  خدمات رسانی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، سردار یعقوب سلیمانی در حاشیه افتتاح دستگاه تصفیه آب ۱۰ هزار لیتری در روستای مهرآباد شهرستان ماهنشان ضمن گرامیداشت روز شهدا و تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت، اظهار کرد: این اقدام خداپسندانه در راستای خدمت به رفاه مردم را در آستانه این ایام مبارک را به فال نیک می گیریم.

وی افزود: پویش هلال رحمت ۱۴۰۳ باهدف تامین سبد غذایی برای اقشار کمتر برخودار از محل کمک های مردمی است، آغاز این طرح از استان زنجان با ۸۰۰ بسته معیشتی برقرار شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار  و ۲۰۰ کاروان سلامت در مناطق محروم و غیر برخوردار توسط سازمان داوطلبان سازمان دهی و سامان دهی شده است، افزود: از این تعداد کاروان سلامت در سطح کشور ۲۲۰ هزار نفر از خدمات این سازمان بهره مند شدند.

سلیمانی با بیان اینکه یکی از مهم ترین خدمات سازمان داوطلبان اجرای پروژه های محرومیت زدایی است، اظهار کرد: طی سال جاری ۲ هزار  و ۷۰۰ پروژه داوطلبی محرومیت زدایی در سراسر کشور اجرا شده است که بیش از ۲میلیون و ۵۰۰ نفر در جغرافیای پهناور کشور از خدمات طرح های محرومیت زدایی بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه در قالب نذر خدمت نیز طی ۱۱ماه سال جاری ۱۱۶ روستا و ۶۴ شهرستان از خدمات نذر خدمت بهره مند شدند، گفت: ارزش این طرح ۴۶۰ میلیارد ریال بوده است که افزایش نیز خواهد داشت.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۱۵ هزار  بسته معیشتی در سال جاری توسط جمعیت هلال احمر توزیع شده است، افزود: همچنین ۱۵۰ میلیارد تومان نیز در سال جاری هزینه حمایتی درمان و سلامت پرداخت شده است.

سلیمانی با اشاره به افتتاح طرح و امداد و نجات نوروزی در روز گذشته گفت: در این طرح ۱۲۰ هزار نیروی داوطلب جوانان، امدادگران و داوطلبان در حوزه های مختلف حضور فعال خواهند داشت.

وی اظهار داشت: در راستای تسهیل سفر مسافران نوروزی نیر قریب به یک هزار  و ۶۰۰ پایگاه امداد جاده ای و یک هزار و ۷۰۰ پست امدادی و فرهنگی جوانان در سطح کشور مسقر خواهند شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امروزه نقش آفرینی جمعیت هلال احمر در عرصه های مختلف کارنامه  درخشانی دارد، گفت:نمونه بارز آن سیل سیستان و بلوچستان بوده که قریب به یک هزار و ۸۵۰ روستا و بیش از ۱۴ شهرستان تحت تاثیر سیل قرار گرفت که جمعیت هلال احمر همگی در کنار سایر دستگاه های امدادرسان حضور فعال در منطقه آسیب دیده داشت.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha