بازآموزی طرح امداد و نجات نوروزی پایگاه های امدادی زنجان آغاز شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: دوره اول بازآموزی طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳ با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از نجاتگران زنجانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حکمت اله هاشمی در جمع خبرنگاران افزود: طبق شیوه نامه و دستورالعمل طرح امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳ از سوی سازمان امداد و نجات، نجاتگران دارای درجه نجاتگری یک، دو و سه که مدرک تخصصی پیش بیمارستانی و حمل و نقل جاده ای را دارند، مجاز به شرکت در این دوره بازآموزی امداد و نجات هستند.

وی اظهارداشت: در این دوره بازآموزی نجاتگران ۱۶ ساعت از دوره آموزشی حمل و نقل جاده ای، پیش بیمارستانی، ارتباطات رادیویی و نحوه مستند سازی و تحلیل حوادث در عملیات امدادی بهره مند می شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: علاوه بر دوره های بیان شده، کار باGPS موبایل، دوره ارتباطات رادیویی، شب مانی و نشست صمیمانه با نجاتگران، مسابقه تنیس روی میز و فوتبال دستی نیز از برنامه های جانبی این دوره  ۲ روزه آقایان است.

هاشمی خاطرنشان کرد: نوروز ۱۴۰۳ پنج پایگاه موقت به پایگاه های امداد و نجات جاده ای ثابت استان زنجان اضافه خواهد شد و با توجه به افرایش پایگاه دوره دوم بازآموزی نوروزی نیز هفته جاری برای سایر نجاتگرانی که طی ۴۸ ساعته در پایگاه های جاده ای حضور داشته اند، برگزار خواهد شد.

وی یادآوری کرد: این دوره نیز برای نجاتگران تیم توانا( خانم ها)، بصورت فشرده به مدت یک روز در این مرکز برگزار خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: نجاتگران شرکت کننده در این دوره بازآموزی ۱۶ساعته باید بتوانند حد نصاب نمره قبولی را کسب کنند تا در طرح نوروزی و در عملیات های امداد و نجات مشارکت داشته باشند.

گفتنی است، دوره بازآموزی طرح امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳ در پایگاه امداد و نجات شمالغرب جمعیت هلال احمر زنجان با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از نجاتگران سطح استان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha