بازتاب سفر وزیر خارجه ایران به عربستان در رسانه‌های جهان

رسانه های بین المللی، دیدار وزیر خارجه ایران از عربستان سعودی را بازتاب داده و آن‌را عامل تقویت صلح و ثبات منطقه‌ای ارزیابی کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)خبرگزاری رویترز با انعکاس خبر دیدار وزیر خارجه ایران با مقامات عربستان نوشت: این دیدار حاکی از ارتقای سطح روابط تهران و ریاض از ماه مارس است.

این رسانه غربی افزود: بعد از سال ها رقابت (در منطقه غرب آسیا)، اکنون ایران و عربستان رویکرد خود را تغییر داده اند.

خبرگزاری دویچه‌وله آلمان نیز در این باره نوشت: دیدار وزیران خارجه ایران و عربستان، جدید ترین نشانه بهبود روابط بین دو رقیب منطقه ‌ای است.

روزنامه «گلف نیوز» امارات نیز نوشت: این دیدار در حالی صورت گرفت که دولت های دو کشور تلاش می کنند تنش ها بین دو ملت را کاهش دهند.

خبرگزاری فرانس۲۴ نیز افزود: ایران در ماه های اخیر، فعالیت های دیپلماتیک خود را در جهت بهبود اقتصاد و ارتقای روابط بین المللی افزایش داده و روابط با کشورهای عربی را ارتقا بخشیده است.

این رسانه غربی درباره تاثیرات منطقه ای بهبود روابط تهران و ریاض نوشت: از زمان بهبود روابط این دو قدرت منطقه ای، روابط ریاض با سوریه بهبود یافته و تلاش ها برای رسیدن به صلح در یمن افزایش یافته است.

خبرگزاری الجزیره قطره نیز نوشت: ایران و عربستان دو طرف مقابل در جنگ یمن بودند و این دیدار امیدها برای صلح در منطقه از جمله یمن را افزایش داده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه با محمد بن‌ سلمان ولیعهد عربستان سعودی در جده دیدار و گفت‌وگو کرد.

این نخستین دیدار رسمی یک مقام عالی کشورمان با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی پس از عادی سازی روابط دو کشور است.

پیش از این دیدار نیز روز گذشته (پنجشنبه) وزیر امور خارجه با همتای سعودی خود رایزنی و در نشست خبری مشترک شرکت کرده بود.

دیدار با ولیعهد سعودی در حالی انجام می‌شود که دو ماه قبل فیصل بن‌ فرحان وزیر خارجه این کشور در سفری به تهران با وزیر امور خارجه و رئیس جمهور کشورمان دیدار و دعوت‌نامه رسمی ملک سلمان برای سفر آیت‌الله رئیسی را به عربستان سعودی ابلاغ کرد.

امیرعبداللهیان روز گذشته به ریاض سفر کرد و پس از دیدار با همتای خود و بازدید از سفارت کشورمان، بامداد جمعه وارد جده شد.

امیرعبداللهیان تا ساعتی دیگر جده را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha