ضرورت تشخیص سریع در کنترل بیماری نیوکاسل طیور/ هرگونه تلفات غیرعادی در طیور را به دامپزشکی گزارش دهید

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی جنوب استان کرمان؛ با توجه ضرورت تشخیص سریع در کنترل بیماری نیوکاسل از همه پرورش دهندگان طیور صنعتی در خواست کرد؛ که هرگونه تلفات غیر عادی در طیور را در اسرع وقت به ادارات دامپزشکی اطلاع دهند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر نرجس افشاری پور با توجه به رخداد بیماری نیوکاسل در تعدادی از واحدهای صنعتی استان های کشور به تشریح بیماری نیوکاسل و راههای پیشگیری از آن پرداخت.

وی با بیان این که علائمی مانند اسهال، کزکردگی و خوابیدن روی بستر، مشکلات تنفسی و علائم عصبی از جمله فلجی و چرخش به دور خود، تورم در ناحیه سر و صورت، کاهش تولید یا قطع کامل تخمگذاری در مرغان تخمگذار در این بیماری مشاهده می شود، افزود: میزان مرگ و میر با توجه به حدت ویروس و سن پرنده متغییر می باشد و ممکن است تا صد در صد گله تلف شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، اظهار داشت: پرورش دهندگان طیور با رعایت اصول امنیت زیستی در مرغداری و استفاده از واکسن های زنده و کشته مطابق الگوی واکسیناسیون منطقه می توانند از بیماری در مزرعه خود پیشگیری کنند.

وی در پایان با توجه ضرورت تشخیص سریع در کنترل بیماری نیوکاسل از همه پرورش دهندگان طیور صنعتی در خواست کرد: که هرگونه تلفات غیر عادی در طیور را در اسرع وقت به ادارات دامپزشکی اطلاع دهند.

اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha