روزانه ۱۳۰۰ تن گوشت مرغ در تهران توزیع می شود

مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مصرف گوشت مرغ در تهران روزانه بین ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تن است، گفت: این میزان مرغ هم از طریق بازارچه‌های میادین تره‌بار و هم از طریق فروشگاه‌های عرضه مرغ در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا) مسعود امرالهی درباره شیوه نظارت بر عرضه مرغ در میدان بهمن تهران، اظهار داشت: روزانه به مقدار کافی مرغ در میدان بهمن توزیع و با قیمت‌های مصوب در اختیار مرغ‌فروشان قرار داده می‌شود.

وی مدعی شد که مرغ به قیمت ۷۳ هزار تومان برای مصرف‌کننده در سطح شهر و همچنین میادین میوه و تره بار در سطح تهران به میزان کافی ارائه می‌شود.

مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: فقط در میادین میوه و تره‌بار تهران روزانه ۱۲۰ تن مرغ توزیع می‌شود.

امراللهی گفت: با توجه به قرار گرفتن در ماه ذی‌الحجه که مراسم جشن‌های زیادی داریم‌ همچنین قرار گرفتن در آستانه ماه محرم، تقاضا برای مرغ این ایام افزایش یافته است و این افزایش تقاضا ادامه دارد؛ در این‌ حوزه قطعا نظارت ما بر واحدهای صنفی عرضه مرغ هم بیشتر می‌شود.

وی تأکید کرد: ‌روزانه ۵۰۰ واحد صنفی به دلیل گرانفروشی به تعزیرات معرفی می‌شوند.

مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، مصرف مرغ روزانه تهران را بین ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تن اعلام کرد و گفت: این میزان مرغ هم از طریق بازارچه‌های میادین تره‌بار ارائه می‌شود و هم از طریق فروشگاه‌های عرضه مرغ در اختیار مردم قرار می‌گیرد، اگر هم عده‌ای اقدام به گرانفروشی کرده باشند، مردم می‌توانند آنها را به تعزیرات معرفی کنند.

* قطعه‌بندی مرغ به صورت فله ممنوع است‌

وی در پاسخ به این گفته که چرا اجازه داده می‌شود برخی از فروشندگان مرغ، به‌جای عرضه مرغ کامل آن را قطعه‌بندی می‌کنند و با قیمت بالاتر بفروشند؟ گفت: از نظر سازمان دامپزشکی قطعه‌بندی مرغ به صورت فله ممنوع است، البته بعضی از شرکت‌ها دارای مجوز مرغ را به صورت قطعه‌بندی و با بسته‌بندی بهداشتی و با آرم مخصوص ارائه می‌کنند که مشکلی ندارد اما قطعه‌بندی به صورت فله‌ای از نظر سازمان دامپزشکی ممنوع است و اگر موردی مشاهده شد باید به سازمان دامپزشکی گزارش شود.

* روزانه ۸۰ تن مرغ منجمد در تهران عرضه و توزیع می‌شود

امراللهی در پاسخ به این پرسش که با توجه به عرضه مازاد مرغ در یک ماه قبل، اکنون که بازار با تقاضای بیشتر مواجه است چرا مرغ‌های منجمد عرضه نمی‌شود؟ اظهار داشت: روزانه ۸۰ تن مرغ منجمد هم در کنار مرغ گرم از طریق میادین میوه و تره‌بار تهران عرضه و توزیع می‌شود، همچنین در برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مرغ منجمد به مردم ارائه می‌شود.

مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در مورد تولید مرغ گفت: معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌هایی برای تامین و تولید مورد نیاز مرغ در کشور دارد و ما مشکلی از نظر تامین و تولید مرغ نداریم، فقط باید بر بازار نظارت داشته باشیم.

* انتقال غیر استاندارد گوشت مرغ ‌وجود دارد/ سازمان دامپزشکی مقابله کند

وی اضافه کرد: برخی از فروشندگان مرغ به‌ جای اینکه با خودروهای یخچال‌دار حمل کنند، مرغ‌های خریداری‌شده را با خودروهای غیراستاندارد و یا خودروهای سواری جابه‌جا می‌کنند که این هم کاری خلاف قانون است و سازمان دامپزشکی می‌تواند با آنها برخورد کند.

منبع:فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha