کد خبر: 203633
۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۱۲
قیمت مرغ در بازار آزاد به قیمت مصوب نزدیک شد

فعالان صنعت طیور اذعان می کنند که حذف قیمت گذاری دستوری و تشدید نظارت ها از سوی دولت تنها راهکار تنظیم بازار مرغ است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا)، با توجه به واردات تخم مرغ نطفه دار و افزایش تولید مرغ ناشی از ازدیاد جوجه ریزی ها، قیمت مرغ روند کاهشی به خود گرفته است به طوریکه متوسط قیمت هرکیلو مرغ در تهران به ۷۸ هزار تومان می رسد. این درحالی است که طی ماه های قبل از ۱۰۰ هزار تومان هم فراتر رفته بود.

براساس آمار اعلامی اتحادیه و تشکل های تولیدی در تیرماه ۱۳۲ میلیون قطعه، مرداد ۱۳۵ میلیون قطعه جوجه ریزی شد که در مقایسه با جوجه ریزی ۸۵ میلیون قطعه ای فروردین، روند جوجه ریزی رشد چشمگیری داشته است که با تامین به موقع نهاده دامی و مکمل ها کمبودی در تامین مرغ مورد نیاز نداریم.

آقای جبرئیل برادری رئیس جهاد کشاورزی استان تهران می گوید: روزانه ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ قطعه مرغ وارد استان تهران می شود که با این وجود نیاز بازار به طور کامل تامین می شود.

برادری گفت: تلاش های متعددی در راستای بازگشت واحدهای مرغداری غیرفعال به چرخه تولید صورت گرفته که براین اساس برای نخستین بار ظرفیت جوجه ریزی در استان تهران به یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه رسیده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران متوسط قیمت مرغ در مغازه های سطح شهر تهران را ۸۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: تلاش های متعددی در راستای رساندن گوشت مرغ به نرخ مصوب ۷۳ هزار تومان در حال انجام است.

بسیاری از مسئولان اتحادیه و تشکل های تولیدی اذعان می کنند که پتانسیل فعلی تولید سالانه صنعت مرغ گوشتی ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن است که با احتساب مصرف داخل و افزایش تقاضا برای خرید مرغ ناشی از گرانی گوشت قرمز ۲ میلیون تا ۲ میلیون و ۱۰۰ هزارتن است که با این وجود نیازی به واردات گوشت مرغ نداریم و تنها نیاز است که نهادهای تولید و سرمایه در گردش مورد نیاز فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha