ابداع  جدیدی برای دفاع از بدن در برابر سرطان

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا) ایمنی درمانی های مدرن، محافظت از بدن در برابر سرطان را تقویت می کنند. این نوع درمان ها با فعال کردن سلول های T کشنده، سیستم ایمنی را قادر می سازند تا به طور خاص، سلول های سرطانی را شناسایی کرده و از بین ببرد. با این حال، در بسیاری از بیماران، سلول‌ های سرطانی، حملات سلول‌ های T کشنده را دور می زنند و از دید آنها پنهان می مانند.

به گزارش سیناپرس، یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه ماگدبورگ، در مطالعه اخیر خود، مکانیسم جدیدی را کشف کرده اند که سیستم ایمنی را برای از بین بردن این سلول های سرطانی تقویت می کند. این یافته ‌ها، ‌مسیرهای درمانی جدیدی را برای توسعه ایمونوتراپی های موثرتر سرطان، باز می کنند.

محققان دریافتند: در این مطالعه، ما به دنبال راهبردهایی برای هدف قرار دادن سلول های سرطانی که اصطلاحا برای سلول های T کشنده “نامرئی” شده اند، بودیم و در این میان، به توانایی های ویژه سلول های T کمکی برخوردیم.

با استفاده از یک مدل آزمایشی سرطان، تیم تحقیقاتی مشاهده کرد که در مقایسه با سلول های T کشنده، تعداد بسیار کمتری از سلول‌ های T کمکی برای ریشه کن کردن سرطان ‌های پیشرفته کافی خواهد بود. به گزارش سیناپرس،سلول های T کمکی همچنین توانستند سلول های سرطانی که برای سلول های T کشنده نامرئی شده بودند، را از بین ببرند.

پژوهشگران توضیح دادند: سلول ‌های T کمکی، اساسا عملکرد متفاوتی نسبت به سلول ‌های T کشنده دارند؛ سلول ‌های T کشنده به بافت ‌های سرطانی نفوذ می ‌کنند و مستقیماً با سلول‌ های سرطانی در تعامل هستند، در حالی که سلول‌ های T کمکی عمدتاً در لبه بافت های سرطانی یافت می ‌شوند و از آنجا، سیگنال هایی را با سایر سلول های ایمنی مبادله می کنند.

بررسی‌ های بیشتر نشان داد: سلول ‌های T کمکی، با ترشح واسطه ‌های شیمیایی، به سایر سلول ‌های سیستم ایمنی سیگنال می دهند تا سلول ‌های سرطانی را از بین ببرند.محققان اظهار داشتند: یافته های ما می توانند به طراحی و توسعه استراتژی های جدیدی برای ایمونوتراپی سرطان، به ویژه در بیمارانی که سلول های سرطانی آنها از دید سلول های T کشنده، پنهان شده اند، کمک کنند.

منبع:بهار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha