فروش آیفون ۱۲ به علت سرطان‌زا بودن در فرانسه ممنوع شد

فرانسه فروش آیفون ۱۲ را به دلیل تشعشع بیش از حد متوقف کرد.

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا)ژان نوئل بارو، وزیر اقتصاد دیجیتال فرانسه گفت: اپل باید فروش مدل آیفون ۱۲ خود را در فرانسه به دلیل سطوح تشعشع بالاتر از آستانه متوقف کند.

به گفته ژان نوئل بارو، ناظر تشعشعات فرانسه پس از انجام آزمایشاتی که نشان داد آهنگ جذب ویژه (SAR) گوشی هوشمند اپل کمی بالاتر از حد مجاز قانونی است، این سازمان را از تصمیم خود برای ممنوعیت فروش آیفون ۱۲ مطلع کرد.

بارو گفت: انتظار می‌رود اپل ظرف ۲ هفته به این مشکل پاسخ دهد و افزود اگر آن‌ها موفق به انجام این کار نشدند، فراخوان تمام آیفون‌های ۱۲ انجام می‌شود. قانون برای همه از جمله غول‌های دیجیتال یکسان است.

اتحادیه اروپا محدودیت‌های ایمنی را برای مقادیر آهنگ جذب ویژه مرتبط با قرار گرفتن در معرض تلفن‌های همراه تعیین کرده است که طبق مطالعات علمی می‌تواند خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را افزایش دهد.

ناظر فرانسه اکنون یافته‌های خود را به تنظیم کننده‌های سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا منتقل خواهد کرد. بارو گفت: از لحاظ عملی، این تصمیم می‌تواند اثر گلوله برفی داشته باشد.

اثر گلوله برفی از نظر استعاری فرایندی است که چیزی از حالت اولیه کوچک یا کم‌اهمیت خود به چیزی بزرگتر و (مهم‌تر و جدی تر) و همچنین شاید به‌طور بالقوه خطرناکتر یا مصیبت بارتر تبدیل شود.

در سال ۲۰۲۰، فرانسه مقرراتی را گسترش داد که خرده‌فروشان را ملزم می‌کرد تا مقدار تشعشعات محصولات را بر روی بسته‌بندی فراتر از تلفن‌های همراه از جمله تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی نشان دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha