مدیریت شهری مساوی با شهرداری نیست

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه متأسفانه از نظر ساختاری تعارضاتی در قانون مدیریت بحران وجود دارد گفت: مدیریت شهری مساوی با شهرداری نیست اما توقعات و انتظاراتی که از شهرداری وجود دارد بالا است که این یک تعارض جدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
نژاد جهانی، ظهر روز چهارشنبه(۳۱ خرداد ماه) در چهارمین نشست کمیسیون‌های پیشگیری و مدیریت کلانشهرهای ایران به میزبانی استان زنجان، با اشاره به صدمین سال مدیریت بحران کشور اظهار کرد: پس از گذشت این سال ها امروزه در حکمرانی خوب، بدون توجه به جایگاه محلی و نقش مردم محور مدیریت‌ها و چالش‌ها حداقل در سطح قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه تجربه‌های کشور خودمان و کشورهای دیگر در بحران‌ها نشان‌دهنده مردم محور بودن در مدیریت‌ها است، افزود: تجربه کشورهای مختلف برای ما مفید است هر چند در بسیاری از موارد نیز تجربه کشور خودمان نیز مثمر بوده است.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور خاطر نشان کرد: بعد از زلزله بم سیاست‌هایی تدوین و ابلاغ شد و مبنای شکل‌گیری خود مدیریت بحران شد و همه حوزه‌های پیشگیری، مقابله موثر، مسائل تکنیکی، ساختاری مورد توجه قرار گرفت.

جهانی در ادامه با بیان اینکه کماکان برای بسیاری از کلمات تکنیکی هنوز تدبیر و فکری نشده است، افزود: در حوزه بحران در ادبیات فارسی از بکاربردن واژه‌ها بدون اینکه به بار معناییشان نگاه کنیم متعهدشان شده‌ایم در صورتی که پیش‌بینی و پیش‌گویی یکی نیست در حالی که بحران قابل پیش‌گویی نبوده ولی قابل پیش بینی است.

وی با بیان اینکه در ادبیات بحران به هم اندیشی هم فکری، توافق نظر و اجماع نیاز داریم، اظهار کرد: ما خوشبختانه ملتی هستیم که تعهدات احساسی بالایی در حوزه ملی داریم اما گاها تعهدات رفتاری مناسبی نداریم.

این مسئول در ادامه با اشاره به نقش شهرداری‌ها در مدیریت بحران گفت: وضعیت کشور ما از انقلاب بهبود قابل ملاحظه داشته است و در فرایندی قانون مستمر مدیریت بحران و اسناد و آیین‌نامه‌های مختلف از جمله سند راهبرد ملی و سه برنامه دیگر تدوین شده است که این برنامه‌ها سازمان را به اجرای برنامه‌های مختلف در خصوص مخاطرات مختلف راهنمایی می‌کند.

جهانی با اینکه در کشور پیشرفت فراوانی کرده‌ایم اما باید پیشرفت‌های اسنادی به پیشرفت‌های رفتاری تبدیل شود، بیان کرد: مدیریت شهری مساوی با شهرداری نیست اما توقعات و انتظاراتی که از شهرداری وجود دارد بالا است که این یک تعارض جدی است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه از نظر ساختاری تعارضاتی در قانون مدیریت بحران وجود دارد گفت: نقش شهرداری‌ها در مدیریت بحران مساوی با جایگاه شهرداری‌ها در قانون مدیریت بحران نیست.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha