لزوم حرکت سیستم کشوری به سمت هوشمند سازی مدیریت بحران

شهردار زنجان گفت: باید در سیستم کشوری به سمت هوشمند سازی مدیریت بحران حرکت کرد چرا که با این اقدام قطعا آسیب پذیری شهرها پایین خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، علیرضا فیروزفر صبح روز چهارشنبه(۳۱ خردادماه) در چهارمین نشست کمیسیون پیشگیری و مدیریت بحران کلانشهرهای ایران به میزبانی استان زنجان اظهار کرد: نباید از بحران غافل شد و در سیستم کشوری باید نگاه مدیریت بحران را به سمت هوشمند سازی ببریم.

وی با با بیان اینکه خوشبختانه در حوزه بحران سال گذشته شهرداری زنجان توانست تجهیزات بحران را کامل کند، افزود: این تجهیزات از اسکان ضروری تا مدیریت بحران زلزله، سیل و.... تجهیز و در حال تجهیز شدن است که برای این تجهیزات بحران ۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه در سال قبل اواسط تابستان باتوجه به مشکلی که هدایت آب های سطحی در شهر زنجان وجود داشت اقداماتی انجام شد، افزود: در این راستا در حوزه مطالعات جامع هدایت آب های سطحی و نقاط بحرانی در کوتاه مدت ۷۷ پروژه عمرانی در سطح شهر انجام شد که تاثیر آن را در سیل اخیر شاهد بودیم.

فیروزفر با بیان اینکه مدیریت هوشمند بحران صحبت میشود که یک سطح بندی دارد، اظهار کرد: در بحث مدیریت بحران یکی از فاکتورهای مهم واکنش سریع در مواجه با بحران است.

وی با بیان اینکه باید در سیستم کشوری به سمت هوشمند سازی مدیریت بحران حرکت کرد، خاطر نشان کرد: با این اقدام قطعا آسیب پذیری شهرها پایین خواهد آمد و یا اینکه شهرهای ما سیستم جامعی در مقابله با بحران ندارد نیازمند یک حرکت جمعی با سیاست گذاری متمرکز و شاخص تعیین شود.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha