ثبت بیش از ۲ هزار ولادت در زنجان/ آمار پسران بیشتر از دختران

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان، گفت: طی دوماهه سال جاری ۲ هزارو ۲۸۰ واقعه ولادت در استان زنجان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، مهدی ژاله چیان با بیان اینکه طی دو ماهه سال جاری ۲ هزار و ۲۸۰ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: از این تعداد ولادت ثبت رسیده یک هزار و ۱۴۶ نوزاد پسر و یک هزار و ۱۳۴ نوزاد دختر بودند.

وی با اشاره به ولادت های ثبت شده شهری و روستایی گفت: از مجموع ولادت های ثبت شده در سال جاری تعداد یک هزار و ۴۶۶ ولادت در مناطق شهری و ۸۱۴ ولادت در مناطق روستایی بوده است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه میانگین سنی مادران در ثبت واقعه ولادت در این مدت 30 سال بوده است، افزود: بیشترین گروه سنی مادران در ثبت ولادت ها طی ۲ ماهه اخیر در استان مربوط به ۳۰ تا ۳۴ سال بود.
ژاله چیان به فراوانی نام انتخابی توسط خانواده های زنجانی، بیان کرد: طی این مدت نام های امیرعلی، آی هان ، آریا ،حسین و امیرحسین برای پسران و نام های ماهلین،فاطمه ،زهرا ، آیلین و حلما برای دختران ، بیشترین فراوانی در نامگذاری در استان بودند.

وی همچنین با اشاره به ولادت های حاصل از چند قلو زایی در این مدت گفت: در این مدت 36 واقعه تولد نوزادان دوقلو، یک واقعه تولد نوزادان سه قلو ثبت شده است.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha