شهروندان زنجانی آخرین نشانی خود را به سازمان ثبت احوال کشور اعلام کنند

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان، گفت: شهروندان زنجانی به منظور تسریع و تسهیل امور برای دریافت خدمات بهتر از دولت، در زمان تعیین شده نسبت به ثبت تغییرات نشانی خود اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان: مهدی ژاله چیان اظهار کرد: مطابق قانون اگر فردی محل سکونتش تغییر کند باید ظرف مدت ۲۰ روز پس از جا به جایی، آخرین نشانی خود را به ثبت احوال اعلام نماید.

وی افزود: بسیاری از خدمات دولتی و نهادها براساس آدرس ثبت شده در سامانه ثبت احوال ارایه می شود، بنابراین شهروندان حتما در صورت تغییر نشانی، آدرس محل سکونت خود را در سامانه ثبت احوال اعلام کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه اگر فردی محل سکونت ثبت شده‌اش تغییر کند، مطابق قانون باید در اسرع وقت آن را به اداره ثبت احوال اطلاع دهد، گفت: افراد برای ثبت تغییر نشانی، نیاز نیست که به سازمان ثبت احوال مراجعه کنند بلکه می توانند با مراجعه به سایت اداره کل ثبت احوال استان به آدرس: www.sabteahval.ir/zanjan و سایت سازمان ثبت احوال کشوربه آدرس: www.sabteahval.ir نشانی خود را ثبت کنند.

ژاله چیان ادامه داد: همچنین سامانه سهیم به نشانیsahim.sabeteahval.ir نیز به صورت رایگان در دسترس شهروندان زنجانی است تا آخرین نشانی محل سکونت خود را ثبت کنند.

وی افزود : نکته مهم در این خصوص این است که شهروندان می توانند از طریق مرورگر تلفن همراه به صورت مجازی و درکمتر از ۵ دقیقه تغییرنشانی خود را ثبت کنند.

این مسئول تاکید کرد: این امکان به منظور تسریع و تسهیل امور شهروندان گرامی بوده و توصیه می‌ شود برای دریافت خدمات بهتر از دولت ، شهروندان در زمان تعیین شده نسبت به ثبت تغییرات نشانی خود اقدام نمایند.

ژاله چیان خاطرنشان کرد: براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲، دستگاه‌ها نیز موظفند آخرین استعلام نشانی افراد برای ارائه خدمات را از سازمان ثبت احول استعلام و دریافت کنند.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha