با مهارت آموزی کارکنان وظیفه دغدغه اشتغال در کشور کاهش می یابد

فرمانده انتظامی استان در نشست مشترک با ادارات و نهادهای اجرایی سیرجان، گفت: با مهارت آموزی کارکنان وظیفه زمینه افزایش اشتغال که یکی از معضلات کشور است فراهم می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سردار عبدالرضا ناظری در نشست مشترک با ادارات و نهادهای اجرایی سیرجان که به منظور برنامه ریزی برای مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح این شهرستان برگزار شد، گفت: با مهارت آموزی کارکنان وظیفه زمینه افزایش اشتغال که یکی از معضلات کشور است فراهم می شود.

وی در سفر به سیرجان در نشست مشترک با ادارات و نهادهای اجرایی سیرجان با تقدیر از همه فرماندهان نظامی و مدیران اجرایی شهرستان سیرجان که در راستای مهارت‌ آموزی همکاری داشتند، افزود: مهارت آموزی کارکنان وظیفه برابر ابلاغیه سال ۱۳۹۶ ستاد کل نیروهای مسلح با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) شکل گرفته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: دغدغه معظمه له مسئله اشتغال جوانان است و این امر مهم را که جوانان بعد از خدمت سربازی بتوانند وارد بازار کار شوند به عهده نیروهای مسلح گذاشته‌ اند.

سردار ناظری در این نشست با اشاره به اهمیت خدمت مقدس سربازی و فراهم بودن شرایط سن یادگیری جوانان و وجود اوقات فراغت مناسب در این دوران، ابراز داشت: برنامه ریزی برای مهارت آموزی کارکنان وظیفه برای کسب یک و یا چند حرفه ای برای ورود به بازار کار و ایجاد اشتغال فراهم شده است که می طلبد، همه ادارات و نهادها در راستا همکاری و برنامه ریزی مناسب را داشته باشند.

با مهارت آموزی کارکنان وظیفه دغدغه اشتغال در کشور کاهش می یابد

وی در ادامه با تأکید بر برنامه ریزی و همکاری بین بخشی همه ادارات و نهادها برای برنامه ریزی مناسب و با کیفیت در برگزاری دوره های مهارت آموزی کارکنان وظیفه خاطرنشان کرد: یکی از معضلات اساسی اشتغال است و دغدغه همه خانواده ها برای فرزندانشان بعد از اتمام خدمت سربازی به شمار می‌رود که با مهارت آموزی و ایجاد کسب و کار این دغدغه کاهش می یابد.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: با توجه به پتانسیل های گسترده و مختلف که در حوزه های صنعتی و معدنی، کشاورزی و ورزشی در شهرستان سیرجان وجود دارد، باید برنامه ریزی و آموزش مهارت ها بر اساس مرتفع نمودن نیازهای بازار کار در این حوزه ها، برای ورود راحت تر مهارت آموزان به بازار کسب و کار فراهم شود.

سردار ناظری تصریح کرد: برابر برنامه ریزی ها طوری اقدام شده است؛ که پس از کسب مهارت آموزی توسط کارکنان وظیفه بعد از فراغت از خدمت سربازی با اختصاص وام برای فراهم کردن کسب و کار برای آنان اشتغال ایجاد شود، که می‌ طلبد آموزش‌ ها اشتغال آفرین باشد و بر حسب وظیفه مان در کنار کمیت آموزش، کیفیت هم مدنظر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha