۷۰ درصد طرح های اشتغازایی تائید شد

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی گلستان از تائید ۷۰ درصدی طرح های اشتغالزایی استان در راستی آزمایی های انجام شده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گرگان؛ حسینعلی خواجه مظفری مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: از این هزار و ۱۰۰ طرح نزدیک به ۸۰۰ طرح مورد تایید قرار گرفته است که بیش از ۷۰ درصد طرحها تا به اینجا مورد تایید بوده است.

وی افزود: عدم همکاری ، مغایرت در زیست بوم، مغایرت در تاریخ شروع و عدم وجود طرح در محل، از دلایل انحراف و تخلف بعضی از طرح ها می‌باشد.

دبیر کارگروه اشتغال استان گلستان در ادامه اظهار کرد: مبارزه با بیکاری همانند سایر آسیب‌های اجتماعی نیازمند توجه همه افراد جامعه در هر پست و مقامی است که در این راستا زیست‌بوم ملی اشتغال به دنبال اجتماعی کردن ایجاد شغل در کشور است.

خواجه مظفری اضافه کرد: زیست‌بوم اشتغال بر این نظریه استوار است که صِرف پرداختِ تسهیلات تولید ، شغل ایجاد نخواهد شد بلکه باید باید ابعاد مالی، حقوقی، زیرساخت، فناوری و بازاریابی که ۵ متغیر اساسی تولید هستند به طور یک جا موردتوجه قرار گیرد.

وی در همین خصوص تصریح کرد: برای اجرای زیست بوم تا کنون در استان ۸ هزار و ۹۲۰ مورد تامین مالی، ۶ هزار ۳۵۲ مجوز، ۷ هزار و ۷۱ مورد مشاوره شغلی و ۲ هزار و ۳۳۹ مورد آموزش های مهارتی توسط دستگاه های اجرایی به ثبت رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: الگوی زیست‌بوم ملی اشتغال هر استان متناسب با جغرافیا، جنسیت و قابلیت‌های آن منطقه تعریف خواهد شد.

خواجه مظفری به فعالیت سامانه جستجوی شغل و استقبال خوب گلستانی ها از این سامانه اشاره کرد و بیان داشت: تا به حال از مجموع ۳ هزار و ۶۱۵ متقاضی ثبت شده ، حدود هزار نفر بکارگماری شده‌اند و مجموع ۴ هزار و ۸۱۰ فرصت شغلی و تعداد ۶۲۰ کارفرما ثبت شده است.

وی در مورد تسهیلات مشاغل خانگی ، تصریح کرد: اعتبار امسال در این حوزه مبلغ ۱۱۹ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان می باشد که تا کنون ۸۴ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است و از این طریق، برای دو هزار و ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

دبیر کارگروه اشتغال گلستان افزود: در بخش اعتبارات مشاغل خانگی تاکنون تعداد ۸ هزار و ۵۴ نفر ثبت نام ، ۶ هزار و ۹۷۳ مجوز صادر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha