شروع طرح واکسیناسیون "فلج اطفال و سرخک" اتباع در شهرستان جیرفت 

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان جیرفت، گفت: طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال و سرخک برای همه کوکان غیر ایرانی(اتباع) زیر ۱۵ سال در جیرفت آغاز شد .

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر علیرضا مقبلی در آغاز این طرح گفت : در این طرح ۴ هزار و ۷۷ نفر از اتباع خارجی ساکن شهرستان جیرفت؛ خدماتی همچون واکسن سرخک، سرخجه، فلج اطفال، کووید ۱۹ و غربالگری بیماری های واگیر همچون سل ،سرخک و مالاریا را دریافت می کنند.

وی افزود: این خدمات با هدف افزایش آگاهی، رفتار بهداشتی، تقویت ارتباط اتباع غیرایرانی با مراکز بهداشتی درمانی، ارتقای پوشش واکسیناسیون در" کودکان غیر ایرانی "زیر ۱۵ سال و توسعه سطح خدمات بهداشتی از جمله اهداف اجرای این طرح است .

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان جیرفت، یادآور شد: انجام واکسیناسیون تکمیلی با فلج اطفال، سرخک و سرخجه زیر ۱۵سال، بیماریابی و غربالگری سل در افراد بالای ۱۲ سال و واکسیناسیون کووید افراد بالای ۵ سال که واکسن دریافت نکرده اند، جامعه هدف این طرح است.

دکتر مقبلی تصریح کرد: اتباع خارجی فارغ از مجاز و یا غیر مجاز بودن ورودشان می توانند؛ جهت انجام واکسیناسیون و غربالگری به نزدیک ترین پایگاه بهداشتی مراجعه کنند.

وی از کلیه کشاورزان، پیمانکاران، باغداران و... درخواست کرد: افرادی که اتباع خارجی را جهت کار استخدام کرده اند، حتما با مرکز بهداشت همکاری داشته باشند که این افراد خود، خانواده و فرزندانشان واکسن را دریافت نمایند و زنان آنان به مراکز و پایگاه های سلامت و خانه بهداشت محل خود مراجعه و حتما مراقبت شوند.

مرکز بهداشت شهرستان جیرفت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha